- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

امام جمعه نهاوند:
اعتکاف خاک ریزو سنگر مقام برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

صدای نهاوند:

امام جمعه نهاوند گفت: جمعیت هدف، در تهاجم فرهنگی دشمن، جوانان هستند و به همین علت برگزاری مراسم اعتکاف با حضور جوانان و نوجوانان خاک ریزو سنگر مقام، برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم آیه۱۲۵ سوره بقره عبادت اعتکاف را در ردیف طواف خانه خدا و نماز قرار داده است و نشان دهنده این است که طواف، اعتکاف و نماز از بهترین ابزار برای قرب به خداوند است.

مغیثی گفت:  اعتکافی که در صدر اسلام انجام می گرفت، در  دهه آخر ماه رمضان بود، ولی در ایران اسلامی در قبل  و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایام البیض ماه رجب به دو علت مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود.

وی ادامه داد: دلیل اول روزه گرفتن در روزهای ۱۳٫ ۱۴٫ ۱۵ ماه رجب که بسیار ثواب و فضیلت دارد. و دوم به خاطر مصادف شدن با ولادت مولای متقیان امام علی (ع) است وملت ایران اسلامی چون به عشق و ارادت به اهل بیت معروف هستند، در این سه روز اعتکاف انجام می شود به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به این امر شده و هر سال به کیفیت و کمیت آن اضافه می شود .

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: واجب اعتکاف عبارت است از ماندن این سه روز درمسجد و گرفتن روزه ،حتی اگر عبادت دیگری انجام نشود . ولی مرسوم است که اوقات معتکفین با سخنرانی ،تلاوت قرآن ،ادعیه،  مخصوصا دعای ام داوود،که در روز سوم انجام می شود پربار شود.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: با کمک مسئولان، خیرین و والدین باید برنامه ریزی شود تا بیشتر نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی با شکوه شرکت کنند چون جمعیت هدف، در تهاجم فرهنگی دشمان، جوانان هستند.

مغیثی افزود: اعتکاف خاک ریز و سنگر مقامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]