- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۴۰۰ طرح دانش آموزی به جشنواره جابربن حیان نهاوند راه یافت

صدای نهاوند:

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: ۴۰۰ طرح علمی توسط دانش آموزان مدارس ابتدایی به مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان راه پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، هادی سلگی افزود: جشنواره جابر بن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی است که در آن پروژه های علمی دانش آموزان در قالب نمایشگاه های علمی ارائه و داوری می شود .
وی با بیان اینکه اساس این جشنواره بر تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی استوار است افزود: این جشنواره امسال در ۱۴۲ آموزشگاه ابتدایی شهرستان به اجرا درآمد و بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز به صورت گروهی و انفرادی در آن مشارکت نمودند.
سلگی بر پایی نمایشگاه آثار را در سطوح مختلف از برنامه های جشنواره اعلام کرد و گفت: در جشنواره جابربن حیان پس از ارائه آثار علمی دانش آموزان نمایشگاهی از این آثار در سطوح آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری به اجرا در می آید و سایر دانش آموزان با موضوعات ارائه شده و شیوه های کار تحقیق عمی و پروژه ای آشنا می شوند.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند برگزاری جشنواره جابر بن حیان را پایه و اساسی برای برگزاری جشنواره خوارزمی عنوان نمود و افزود: با توجه به اینکه جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی در دوره های متوسطه اول و دوم برگزار می شود لذا برگزاری این جشنواره می تواند دانش آموزان را برای شرکت موثر در جشنواره خوارزمی آماده تر سازد .
وی اجرای جشنواره را در چهار مرحله عنوان کرد و گفت: این جشنواره در چهار سطح آموزشگاهی ، شهرستانی و استانی برگزار می شود که پس از برگزاری مرحله آموزشگاه ۴۰۰ طرح به مرحله شهرستانی راه یافت و پس از داوری آثار ارائه شده سه طرح در زمینه طراحی و ساخت و دو طرح نیز در زمینه آزمایش انتخاب و به استان ارسال گردید .
وی افزود: مرحله استانی و کشوری جابربن حیان در اردیبهشت و تیرماه سال جاری برگزار و آثار برتر دانش آموزان معرفی می شوند.
قابل ذکر است که در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۲۵۲ آموزشگاه نهاوند مشغول به تحصیل می باشند که بیش از ۱۲ هزار آنها در دوره ابتدایی وجود دارند .

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]