- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فرماندار نهاوند:
رانش زمین باعث قطع آب چند روستا در نهاوند شد

 صدای نهاوند:

فرماندار نهاوند گفت: در اثر بارشهای دو روز گذشته در نهاوند و راه افتادن سیلاب که باعث رانش زمین گردید خط اصلی لوله آب گاماسیاب از پنج نقطه دچار ترکیدگی شد و در حال حاضر آب چند روستا در این منطقه قطع می باشد.

کریم حمیدوند در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند افزود: بارندگیهای اخیر در شهرستان نهاوند باعث خسارات مالی زیادی به معابر اصلی شهری و روستایی ، باغات ، جاده های بین شهری در محور نهاوند نور آباد و تلف شدن ماهی های داخل یکی از مزارع پرورش ماهی شد .

وی با بیان اینکه هنوز در حال بررسی میزان خسارات در بخشهای مختلف هستیم اضافه کرد: همچنین در اثر این بارشها جوی آب و کانالهای آب روستایی پر از گل و لای و در نتیجه ایجاد مشکل برای کشاورزان شد که با توجه به فروکش شدن آب، وضعیت آنها تا حدودی بهتر شده است .
وی گفت: علاوه بر آسیب رسیدن به تاسیسات بخش کشاورزی تعدادی از پمپهای برق چاههای روستایی نیز سوخته اند و ترانسهای برق نیز دچار آنش سوزی شده است.
وی افزود: خوشبختانه با هوشیاری مجموعه شهرستان و نیروهای امدادی ضمن آماده باش کامل ستاد بحران در مناطقی که احتمال آبگرفتگی شدید وجود داشت حضور یافتیم و حتی به صورت عملیاتی اینجانب نیز در امدادرسانی و کمک به اهالی شرکت نمودم.
وی گفت: با توجه به اینکه در چند روستا آبگرفتگی در مقایسه با سایر مناطق بیشتر بود لذا با حضور برخی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان در منطقه حاضر شده و تا بازگشت اوضاع به حالت عادی شرایط را کنترل نمودیم .
وی افزود: در سطح شهر نیز بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر اصلی و برخی منازل در سطح برخی محلات گردید که با حضور با حضور شهرداری و امدادگران هلال احمر امداد رسانی لازم به عمل آمد.
وی گفت: میزان دقیق خسارات وارده به شهرستان پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.
شهرستان نهاوند طی ۷۲ ساعت گذشته از بیش از ۱۴۲ میلیمتر بارش جوی برخوردار بوده است .
کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]