- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فرماندار نهاوند: ۷ درصد جمعیت شهرستان نهاوند غربالگری دیابت شده‌اند

صدای نهاوند:

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ۷ درصد جمعیت شهرستان نهاوند غربالگری دیابت شده‌اند که این آمار نسبت به استان همدان ۲.۵ درصد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند اظهار داشت: هدف از شناسایی و غربالگری افراد مبتلا به دیابت خدمات‌دهی و همچنین ارائه مشاوره درمانی بهتر و مؤثرتر برای کنترل این بیماری است.

 حمیدوند اظهار کرد: هر سه ماه یک‌بار از  بیماران دیابتی آزمایش گرفته و توسط پزشک نیز ویزیت می‌شوند و پزشکان راهکارهای مناسب به آن‌ها ارائه می‌کنند.

وی بابیان اینکه فرهنگ استفاده از تغذیه سالم، ورزش همگانی و دوری از زندگی پراسترس منجر به کاهش بیماری دیابت می‌شود، گفت: نظارت بر بوفه‌های مدارس و زنگ‌های ورزش دانش آموزان باید جدی گرفته شود و مدیران مدارس باید در این زمینه اقداماتی ارزنده در راستای سلامت جامعه داشته باشند.

فرماندار نهاوند در ادامه به وضعیت مراکز دفن زباله اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵ اخطار برای محل‌های دفن زباله در راستای رعایت اصول زیست‌محیطی صادرشده است.

کریم حمیدوند بابیان اینکه دفن زباله روستاهای نهاوند معضل است، گفت: ادارات مربوطه باید ضوابط را به نحو احسن اجرا کنند و اقدامات به‌دوراز مصلحت‌اندیش‌های سلیقه‌ای باشد.

وی لزوم ساماندهی محل‌های دفن زباله و حصار کشی و مسقف نمودن آن‌ها را از مسئولین ذی‌ربط خواستار شد و گفت: خوشبختانه امروز ۸۵ روستای شهرستان نهاوند دارای سیستم جمع‌آوری زباله هستند ولی باید نسبت به خورد شدن و دفن و استفاده بازیافتی از زباله‌ها در شهرستان اقدام شود.

کریم حمیدوند اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان باید با انباشته شدن فضولات حیوانی در روستاها برخورد جدی داشته باشد چراکه در برخی روستا این مکان ها با منازل فاصله ای کمتر از ۳ متر دارند.

فرماندار نهاوند نظارت بر روند تولید و تهیه محصولات خوراکی در شهرستان را مسئله‌ای مهم عنوان کرد و گفت: مواد غذایی رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و هیچ مسئله‌ای نباید این امر مهم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]