- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهردار نهاوند: تکدی گری و گدایی، چهره شهر نهاوند را خدشه دارکرده است

صدای نهاوند:

شهردار نهاوند با بیان اینکه تکدی گری و گدایی، چهره شهر نهاوند را خدشه دارکرده است گفت:  بایستی با این معضل که امروزه به صورت حرفه ای توسط باند متکدیان اداره می شود مقابله کرد و مردم را با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از عواقب برخورد احساسی با این افراد آشنا کرد .

امیر رضا یوسفیان در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: گسترش این روند به گونه ای است که افراد متکدی در ادامه انجام تکدی گری به سمت فروش مواد مخدر و سرقت رو می کنند، که معضلات اجتماعی را افزایش داده و آسیب های جدی را به جامعه تحمیل می کند .
 
یوسفیان با بیان اینکه تکدی گری آسیب های اجتماعی زیادی را به شهر تحمیل می کند، افزود: باید کلیه نهادهای ذیربط همچون نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر دستگاه های مرتبط با همکاری و هماهنگی و با برنامه ریزی مدون و قابل اجرا بتوانند این معضل را در شهر نهاوند کاهش دهند .

 وی، با بیان اینکه پدیده تکدی گری و گدایی، چهره شهر را خدشه دار می کند، بر ضرورت جمع آوری متکدیان و ریشه کن شدن معضل تکدی گری در این شهر تاکید کرد و ادامه داد : تکدی گری پدیده ای نامطلوب و از معضلات مهم و نیز پیش زمینه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است و حذف تکدی گری از جامعه و مقابله جدی با آن، یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی است .

شهردار نهاوند از اعلام آمادگی شهرداری نهاوند در بحث جمع آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری دیگر ارگانهای ذیربط خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه جمع آوری متکدیان را بر عهده دارد که در این راستا تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

 امیر رضا یوسفیان هدف از نصب بنرهایی با موضوع تکدی گری در سطح شهر را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص عدم حمایت آنها به متکدیان عنوان کرد و  افزود: امید است، اقدامات این چنینی گامی باشد برای اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی که شهر را گریبانگیر خود کرده است .
 
یوسفیان در پایان از شهروندان خواستار شد کمک های مالی خود را به نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و … که افراد مستضعف و نیازمند را تحت پوشش دارند بپردازند تا بتوان هزینه های سنگین تکدی گری در شهر را ریشه کن کرده و موجب کاهش جرم های متعدد در سطح شهر باشیم .

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]