- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نهاوند در کمای توسعه و پیشرفت/ نقش مهم نماینده، امام جمعه و فرماندار در ایجاد وحدت و همدلی نیاز امروز نهاوند

صدای نهاوند:

در نهاوند نباید از توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف صحبت کرد چون سالهای سال است که توسعه و پیشرفت در این شهرستان به کما رفته و پسرفت و درجا زدن را به برزخ مردم این شهر و دیار تبدیل کرده و این مشکل حل شدنی هم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، نهاوند در سالهای گذشته در زمینه های مختلف با روند توسعه و پیشرفت میانه ای نداشته است و امروز بدون هیچ شکی باید گفت نه مسئولین و نه مردم از وضعیت فعلی این شهرستان راضی نیستند و معنی آن شاید اینست که مسئولان کشور و استان تاکنون در قبال مردم نهاوند به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و نسبت به مشکلات و معضلات آن بی تفاوت بوده و اراده ای برای ارتقا شاخص های توسعه وپیشرفت آن در حد استانداردهای کشوری وجود نداشته است.

متاسفانه نهاوند نسبت به شهرستانهای هم سطح خود و حتی از بعضی از آنها که سابقه شهرستان شدنشان به مراتب کمتر از نهاوند است، عقب ماندگیهای محسوسی دارد بطوریکه از شدت وضوح، نیازی به استدلال هم ندارد!

IMG_4978

ولی به خاطر اینکه به منفی نوشتن و قضاوت عجولانه محکوم نشویم و برای اینکه بدون دلیل و سند صحبتی نکرده باشیم چند جمله ای به اختصار از وضعیت فعلی نهاوند می نویسیم و نظر مسئولان نهاوند را در ادامه بیان می کنیم.

*چهره ظاهری شهر نهاوند از حداقل های استاندارد شهری فاصله معناداری دارد تا جایی که هر مسئولی به نهاوند آمده بدون تعارف و ملاحظه یک جمله کوتاه در وصف نهاوند بیان کرده که”نهاوند ریخت و قالب شهری” ندارد.

*میزان بهره وری در حوزه فعالیتهای کشاورزی، دامداری و شیلات و باغات که تنها مزیت اقتصادی نهاوند است و اکثر عناوین استانی و کشوری دارد در نبود صنایع تبدیلی و بهره وری تباه می شود و حاصل سود کشاورزی و کشاورزان نهاوند به جیب سرمایه داران شهرهای مختلف می رود.

*در حوزه توسعه فرهنگی وجود نشریات و کمیت و کیفیت آنها یک شاخص مهم است که در نهاوند حتی یک نشریه روزانه هم منتشر نمی شود و دو، ماهنامه آن هم بنا بر دلایلی که معلوم نیست به گاهنامه تبدیل شده اند.

*در حوزه صنعت، سیاست، بهداشت و ورزش هم وضعیت به همین منوال است و نکته قابل تأمل این است که از ظرفیت های اندک موجود در شهر نهاوند هم به خوبی و با تمام ظرفیت استفاده و بهره برداری نمی شود مانند مجتمع ورزشی علیمرادیان، شهرک صنعتی و چند کارخانه کوچک صنعتی که این هم جای تامل دارد.

اما بعد از برگزاری انتخابات مجلس دهم و مشخص شدن نتایج آن موج جدیدی از امید و نشاط در سطح شهرستان نهاوند شکل گرفته است تا شاید بزرگراه طولانی و پر پیچ و خم توسعه و پیشرفت نهاوند با همت و وحدت مسئولان و مردم کلنگ زنی شود.هر چند در این میان عده ای که همیشه منافع شخصی خود را می بینند و از وحدت و همدلی مسئولان و مردم وحشت دارند، با جوسازی و شایعه سازی قصد دارند تا بین مسئولان ارشد شهرستان اختلاف و تفرقه باشد اما اینبار به نظر می رسد منتخب مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهاوند همانند گذشته تمام توان و کوشش خود را بر محور وحدت و همدلی برای توسعه و پیشرفت نهاوند و جبران کمبودها به کار گرفته اند.مرور سخنان این سه مسئول ارشد شهرستان کاملا مشخص است که نماینده منتخب، امام جمعه و فرماندار نهاوند دارای یک هدف مشترک، یک دغدغه و یک راه و روش هستند و آن هم توسعه و پیشرفت نهاوند در سایه وحدت و برادری است.

IMG_4977

نهاوند زخم خورده مسائل سیاسی است/وحدت و همدلی نیاز امروز نهاوند

امام جمعه شهر نهاوند  که در طول ۳۰ سال گذشته بارها و بارها با سخنان و حضور به موقع خود وحدت و آرامش را در نهاوند حاک کرده است اینبار نیز در مورد راه نجات نهاوند از وضعیت حال حاضر گفت: شهرستان نهاوند زخم خورده مسائل سیاسی است و اگر قرار باشد کاری در جهت توسعه و بهبود وضعیت نهاوند انجام شود اختلافات سیاسی باید کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ادامه داد: متأسفانه در سالهای اخیر نهاوند بعلت مسائل سیاسی چپ و راست زخم خورده و در حال حاضر اگر قرار است برای رفع مشکلات مردم و پیگیری امور کار اساسی و مهمی انجام شود باید اختلافات سیاسی و بحث های بیهوده کنار گذاشته شود.

وحدت مردم و مسئولان اصلی‌ترین نیاز برای پیشبرد اهداف شهرستان است

فرماندار شهرستان نهاوند هم با بیان اینکه تنها راه نجات نهاوند همدلی و وحدت بین مسئولان و مردم است ادامه می دهد: همدلی و وحدت نیاز کنونی نهاوند و نیروهای انقلاب برای غلبه بر مشکلات است.

کریم حمیدوند گفت: وحدت و همدلی، رمز موفقیت، پیشرفت و توسعه هر جامعه ای است،  هر شهری که بخواهد به پیشرفت و توسعه دست یابد قبل از هر چیز نیازمند صمیمیت، اتحاد و یکپارچگی و همدلی میان مردم و مسئولان می باشد.

حمیدوند با اشاره به وحدت و برادری مسئولان در برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم تصریح کرد: برای بهبود وضعیت شهر و برای توسعه و عمران و آبادانی باید وحدت و برادری و همدلی بین مردم و مسئولان به معنی واقعی حاکم شود تا بیشتر به فکر حل مشکلات مردم و منطقه باشیم.

همه مردم نهاوند زیر چتر وحدت و برادری

منتخب مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم بعد از کسب رای اعتماد مردم گفت: من آمده ام تا چتری ایجاد کنم به وسعت جغرافیای سیاسی و طبیعی شهرستان نهاوند تا تمام مردم نهاوند زیر این چتر قرار بگیرند.

حسن بهرامنیا  افزود: من روز اول حضورم در این عرصه اعلام کردم، من آمده ام چتری ایجاد کنم به وسعت جغرافیای سیاسی وطبیعی شهرستان نهاوند، تا همه مردم  برای ساختن شهرستان نهاوند زیر این چتر قرار بگیرند، لازمه ساختن شهرستان هم ایجاد وحدت، همدلی و هم نوایی است.

بهرام نیا یکی از اصول اساسی، بنیادی و یکی از مهمترین شعارهای انتخاباتی خود را اصل وحدت، همدلی و وفاق در بین مردم شهرستان نهاوند عنوان کرد و افزود: قرار است با استفاده از هوش اجتماعی مردم و مشارکت همه جانبه مردم در راستای توسعه و پیشرفت نهاوند حرکت کنیم.

IMG_4987

آنچه از سخنان مشترک سه مسئول ارشد شهرستان نهاوند واضح و مشخص است، یک حرف و اعتقاد مشترک است و آن این است که:

امروز نیاز داریم محبت ،برادری ، گذشت ،همدلی ،احترام به یکدیگر ،حفظ کرامت انسانی ،دفاع از حقوق شهروندی ، نوع دوستی ،خیرخواهی وهمه فضائل اخلاقی برآمده از آموزه های دینی را  ترویج کنیم و با همدلی و برادری فضا را برای توسعه و پیشرفت نهاوند فراهم کنیم تا شاید اندکی از دغدغه و ناراحتی توسعه و پیشرفت نهاوند را کاهش دهیم.

طبیعتا عدم درگیری ها و آرامش بین جریانات و فعالان سیاسی و مسئولان بستری برای رشد اقتصادی و حرکت شهرستان به سوی آرمان‌های برنامه ریزی شده در برنامه توسعه شهرستان و سندهای چشم انداز است.بدون شک اختلاف در فکر و سلیقه در هر اجتماعی نه تنها امری طبیعی بلکه به اعتقاد بعضی علمای علم سیاست ضروری انگاشته شده است  اما اگر این اختلافات بیش از حد باشد و فراتر از نظریاتی که به منظور کمک به آرامش است مطرح شود یقینا دود آن در چشم همه مردم شهرستان می رود و تمام نیرو و انرژی مفید مردم و مسئولان را صرف بازی ها و بحث هایی می‌کند که جز اخلال در روند توسعه و پیشرفت شهرستان  ثمره ی دیگری ندارد.

وحدت سیاسی مسئله ای است که بارها در سنوات اخیر مورد تاکید رهبری معظم انقلاب بوده و هربار از وحدت دور شدیم ضربات سنگینی خوردیم.

این مطلب را با جملاتی از رهبر معظم انقلاب به پایان می‌بریم که فرمودند: «اگرچه در مسائل سیاسی اختلاف سلیقه وجود دارد اما این موضوع نباید وحدت و همدلی کشور را از بین ببرد»«حمایت از دولت و دستگاههای اجرایی وظیفه همه است.البته این، به معنای انتقاد نکردن و مطرح نشدن نقاط ضعف برنامه ها و سیاستهای اجرایی نیست اما این انتقادها نباید بصورت تخریب باشد.»

کانال صدای نهاوند [1]