- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

با شکوه ترین مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهر فیروزان نهاوند برگزار شد +تصاویر

صدای نهاوند:

در سومین روز از هفته ی بزرگداشت مقام معلم، مراسم بزرگداشت اسطوره های عشق و ایثار به همت ستاد بزرگداشت مقام معلم مدیریت آموزش و پرورش شهر فیروزان با شکوه و عظمت فراوان با معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان،حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، اعضا شورای شهر ،مدیر آموزش و پرورش و جمع دیگری از مسئولان بخش خزل و شهر فیروزان در تالار پاسارگاد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، روز معلم، روز بزرگداشت سنت های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت، روز بزرگ امانت داران تاریخ و روز کسانی که همچون شمع می سوزند تا آموختن را بیاموزند، به راستی که رسالت معلمین رسالت انبیاست و دارای مقام بزرگ و ارزنده است.

IMG_5119

مدیر آموزش و پرورش شهر فیروزان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تبریک روز معلم اظهار داشت: بالاترین ثروتی که می تواند یک جامعه را متحول کند سرمایه انسانی است و این سرمایه انسانی در هیچ سازمانی به وجود نمی آید جز در آموزش و پرورش و اگر امروزه ما به دنبال جامعه ای هستیم که توسعه و توسعه یافتگی آن پایدار باشد باید بدانیم که راهی وجود ندارد جز توسعه آموزش و پرورش و حیات جامعه بدون توسعه آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

حق مراد خزایی بیان داشت:  هر تلاشی که در راه اعتلای تعلیم و تربیت صورت گیرد، قطعا نقش سازنده ای در شکل گیری شخصیت فرزندان آینده ما در این سرزمین خواهد داشت.

خزایی افزود: با گرامیداشت یاد و خاطره علامه جامع الاطراف شهید مطهری گفت: امروز دست اندرکاران جامعه دست ساخته و دستاورد معلمان و آموزش و پرورش هستند و این نشان دهنده نقش و اهمیت آموزش و پرورش در سازندگی جامعه است. 

IMG_5077

بخشدار بخش خزل نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم گفت: ایجاد روحیه تفکر و خلاقیت، آموزش علم روز و آموزه های دینی و ایجاد احساس امنیت و آرامش در دانش آموزان از وظایف خطیر و سنگین معلمان است.

فرهاد جهانیان اظهار داشت: بزرگ ترین رسالت معلم، آموزش دانش آموزان متفکر، متعهد و دانشمند است و در همین راستاست که شهید مطهری فرموده اند که : من دست بوس معلمی هستم که اندیشیدن را بیاموزد نه اندیشه ها را.

جهانیان بیان داشت: تکریم معلمین وظیفه همگانی است و معلمی جلوه ای از ارزشهاست ، زیرا بیداری و آگاهی جامعه مرهون زحمات و تلاش های معلمان است.

شهردار شهر فیروزان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری  و تبریک روز معلم گفت: معلم ترویج دهنده اخلاق و باورهای اسلامی در جامعه است و آموزش و پرورش کلید صلح و ثبات، شغل، اقتصاد، بهداشت و سلامت، احترام و هماهنگی و کل جوامع است و شاه کلید تمام کلیدها معلم است، معلمان راهنمای زندگی افراد هستند.

IMG_5082

سیدرضا موسوی اظهار داشت: شهید مطهری رابط بین حوزه و دانشگاه بودند، اگر چندین بار کتاب‌های ایشان را مطالعه کنیم، بازهم کم است چرا که با هر بار خواندن مطلب جدیدی درک خواهیم کرد.

موسوی افزود: هیچ مقامی بالاتر از مقام معلمی نیست و هیچ پست و مقامی قابل مقایسه با مقام معلم نخواهد بود.

سخنران دیگر این مراسم مصطفی خزایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: جوامعی مستقل و سربلند و آزاد خواهد بود که معلمان خود را تکریم کنند و معلم به عنوان سمبل احترام و تکریم در آن جامعه مورد وثوق همه باشد.

IMG_5101

خزایی گفت: کشور و جامعه برای اعتلا و توسعه به همراهی و همکاری تمامی اقشار نیاز دارد و معلمان از جمله اقشار موثر هستند و این قشر نقش آفرینان اصلی در عرصه آگاهی جامعه به شمار می روند و نقش آنان با تربیت نیروها در توسعه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جوامع توسعه یافته به انسان های توسعه یافته نیاز دارد، افزود: انسان های توسعه یافته توسط معلمان تعلیم و تربیت می شوند و معلمان در آموزش و پرورش هم به بعد آموزشی و هم به بعد تربیتی دانش آموزان توجه می کنند.

مصطفی خزایی در پایان گفت: بدون شک تربیت نسلی آگاه و عالم به امور مختلف می تواند آینده روشنی را برای کشور ترسیم کرده و الگویی مناسب برای نسل های آتی به یادگار بگذارد.

در پایان این آیین با اهدای هدایا و لوح تقدیر از  معلمان و مدیران نمونه و پیشکسوتان فرهنگی و معلم ماندگار با اهدای هدایا و لوح تقدیر ، سپاسگزاری شد.

IMG_5043

 

IMG_5106

IMG_5103

IMG_5044

کانال صدای نهاوند [1]