- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت:امور خدماتی سراب گیان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

صدای نهاوند:

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت:امور خدماتی سراب گیان به عنوان یکی از مناطق گردشگری شهرستان نهاوند آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند افزود: برای تبدیل این سراب به منطقه گردشگری طی دو سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و با حمایتهای استاندار هزینه شده که برای مدیریت این مکان می توان آنرا به بخش خصوصی واگذار نمود.
وی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری وظایفی را در برابر آماده سازی منطقه داشته که آنرا انجام داده و در حال حاضر مشکلی برای واگذاری آن به صورت مشروط ندارد.
وی گفت: در واگذاری این منطقه به بخش خصوصی ما اولویت را به شهرداری گیان می دهیم که البته لازم است مراحل قانونی طی شود و تفاهم نامه نیز با این اداره به امضا برسد.
وی گفت: برای بهره برداری از این طرح بخش خصوصی یا شهرداری گیان می بایست طرح گردشگری را تهیه و آنرا تحویل منابع طبیعی دهد که تاکنون این کار انجام نشده است .
سراب گیان منطقه یکی از سرابهای شهرستان نهاوند است که دارای طبیعتی دلنشین بوده و در سه کیلومتری شهر گیان و ۲۳ کیلومتری شهر نهاوند واقع شده است.
در این منطقه با حمایتهای استاندار طرح ساماندهی سراب به اجرا درآمد و تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در آن هزینه شده است.

کانال صدای نهاوند [1]