سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 4212

صدای نهاوند:

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان با بیان اینکه طرح راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای همدان انجام نشده است گفت:به‌سبب مشکلات اعتباری برخی دهیاری‌های استان همدان تجمیع می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، فریدون عربی در مراسم هم‌اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان اسدآباد، اظهار داشت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها در استان همدان انجام نشده که این نشان از کم کاری و عدم اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری همدان عنوان کرد: ۵۱ طرح مشارکتی برای استان شناسایی و مشخص شده بود که متاسفانه این طرح‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: به دلیل مشکلات اعتباری ناچاریم برخی از دهیاری‌ها را تجمیع کنیم.

عربی عنوان کرد: ۱۴۰ حسابدار در بخشداری‌ها مشغول به کار هستند که این تعداد از افراد پس از آزمون بخشداری‌ها به ۳۰نفر کاهش پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز بحث گردشگری روستایی مطرح و برخی از روستاها  به عنوان پایلوت گردشگری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری همدان تصریح کرد: باتوجه به اشباع شدن کشاورزی در روستاها، ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل کارگاهی مختلف نیز می‌تواند در راستای ماندگاری مردم در روستاها موثر بوده و بازخورد لازم در راستای سوددهی به مردم را همراه داشته باشد.

وی به تعداد دهیاری‌های استان اشاره و اظهار داشت: تعداد ۷۵۱ دهیاری در همدان وجود دارد که اعتبار سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان بوده که کمتر از دو میلیارد تومان به بخشداری پیرسلمان و مرکزی واریز شده است.

عربی تاکید کرد: سه درصد از بودجه به مسائل فرهنگی اختصاص داده شده است که از این بودجه می‌توان برای برنامه‌های قرآنی بهره گرفت.

وی بااشاره به فرارسیدن ماه رمضان و لزوم تجهیز خانه‌های عالم در روستاها بیان کرد: خانه‌های عالم اسدآباد کامل و تنها برخی از آنها نیاز به تجهیزات دارند.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش