- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اعزام ۹۴۰ نفر از نهاوند به مرقد مطهر امام راحل

صدای نهاوند:

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امسال همزمان با سالگرد ارتحال امام(ره) ۹۴۰ نفر از شهرستان نهاوند به مرقد مطهر ایشان اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، روح‌الله عروجی ظهر امروز در ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استانداری همدان اظهار کرد: رمز موفقیت امام راحل در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دوران رهبری ایشان توکل بر خداوند، وحدت، همزبانی و صمیمیت بود.

وی با بیان اینکه سالگرد عروج ملکوتی امام راحل نه تنها سالگرد یک شخصیت تاریخی است، بلکه سالگرد یک تحول بزرگ و عظیم در انقلاب اسلامی ایران است، افزود: همه اقشار مردم به صورت خودجوش هر ساله از داخل و خارج از کشور در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مهمترین هدف بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل را ترویج اندیشه‌ها و افکار نورانی ایشان دانست.

وی با اشاره به اینکه بهترین مروج اندیشه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، گفت: امسال سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب با سه رویکرد تقویت روحیه استکبارستیزی، ایجاد روحیه استقلال‌طلبی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و تأکید بر وحدت ملی، همدلی و همزبانی است.

عروجی با بیان اینکه سپاه استان سال گذشته ۸ هزار و ۲۱۰ نفر را به مرقد مطهر امام(ره) اعزام کرد، تصریح کرد: امسال حجم اعزام زوار ۴۵ درصد کاهش یافته و نزدیک به ۷ هزار نفر به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

وی در خصوص سهم اعزام هر یک از شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اعزام زوار در شهرستان همدان یک‎هزار و ۳۰۰ نفر، ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ نفر، نهاوند ۹۴۰ نفر، تویسرکان ۵۹۵ نفر، کبودراهنگ ۵۸۴ نفر، اسدآباد ۴۶۹ نفر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: از رزن نیز ۵۶۴ نفر، از شهرستان بهار ۵۹۹ نفر، فامنین ۲۶۳ نفر و از قهاوند ۱۴۶ نفر به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، امسال ۱۰۰ نفر از طلاب و کادر پزشکی و ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی نیز به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند.

عروجی با بیان اینکه امسال درخواست خواهران برای اعزام بسیار زیاد بوده است، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد زوار، خواهران هستند.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی سال گذشته از زائران، نمره سپاه استان یکصد لحاظ شد، یادآور شد: با هر اتوبوس امسال یک برادر روحانی اعزام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: سعی شده بسته‌های فرهنگی با محوریت اندیشه و افکار امام خمینی(ره) امسال پررنگ‌تر و بارزتر از سال‌های گذشته باشد که امیدواریم زائران ما با دست پر از این سفر معنوی به استان بازگردند.

کانال صدای نهاوند [1]