- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کمپین مردمی دو هزار نفری”معبد لائودیسه باید کاوش شود ” در نهاوند تشکیل شد+تصویر

صدای نهاوند:

کمپین مردمی دو هزار نفری “معبد لاودئیسه باید کاوش شود” با هدف و شعار ما از مسوولان انتظار داریم، با توجه به اهمیت کشف این معبد که می تواند شهرستان نهاوند را صاحب یک برند کشوری و جهانی نموده و تحول بزرگی در گردشگری آن ایجاد نماید ، اعتبار لازم را برای ادامه کاوش به این شهرستان اختصاص دهند تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند،  در پی بازدید  هفته گذشته پرفسور مهدی رهبر سرپرست سه فصل کاوش باستان شناسی معبد لاودئیسه نهاوند در منطقه دوخواهران و بیان این مطلب که: تخصیص اعتبار برای کشف معبد لائودیسه ، نهاوند را جهانی می سازد کمپین دوهزار نفری مردم نهاوند جهت درخواست از مسئولان استانی و شهرستانی برای تخصیص اعتبار به این پروژه تشکیل شده است.

معبد لائودیسه یکی از آثار باستانی دوران سلوکیه است که در منطقه دوخواهران نهاوند واقع شده که در صورت کشف این معبد گردشگری شهر نهاوند متحول شده و این شهرستان در سطح ملی و جهانی مطرح میشود.

 کشور یونان بسیار علاقه‌مندبه پیدا شدن این معبد است زیرا کشف این اثر در سرنوشت تاریخی هر دو کشور ایران و یونان مهم است و می تواند سبب رونق گردشگری و محکم‌تر شدن روابط فرهنگی شود و کشف تنها معبد یونانیان در محله دوخواهران نهاوند با نام لائودیسه که می‌تواند میراث فرهنگی نهاوند را متحول و جهانی کند.

از سال ۸۴ تا کنون سه فصل کاوش در شهر نهاوند و منطقه دوخواهران صورت گرفته است و با توجه به کشف کتیبه، سرستون و پایه ستون و اشیا دیگر در این منطقه ،تقریبا ۹۰درصد یقین داریم که بنای معبد لائودیسه در داخل امامزاده ویا مسجد دو خواهران، قراردارد.

کانال صدای نهاوند [1]

photo_2016-06-05_17-10-47