- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

استاندار همدان: حماسه ۲۴ خرداد باید در انتخابات سال ۹۶ تکرار شود

صدای نهاوند:

استاندار همدان گفت: حماسه ۲۴ خرداد و مشارکت مردم باید در انتخابات پیش رو در سال آینده تکرار شود و باید علاوه بر آمادگی برای انتخابات مردم را برای مشارکت در این رویداد دلگرم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد ناصر نیکبخت روز یکشنبه در جلسه بخشداران استان همدان با یادآوری ۲۴ خرداد ماه ۹۲، سالروز حماسه سیاسی اظهار کرد: ۲۴ خرداد ماه یادآور رشادت و انتخاب اصلح و تدبیر مردم است.
وی افزود: در ۲۴ خرداد ماه به فرمان رهبر معظم انقلاب حماسه ای برپا شد که از دل آن عقلانیت، تدبیر، تعامل، توسعه و پیشرفت حاصل شد.
وی گفت: بحث انتخابات از دی ماه فضای غالب کشور خواهد بود و تصمیمی که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و دیگر مسئولان درباره شور انتخاباتی می گیرند در عملکرد فرمانداران بخشداران خلاصه می شود.
استاندار همدان گفت: حضور و ورود فرمانداران و بخشداران برای دلگرم کردن مردم بسیار موثر است زیرا مردم اگر حسن نیت، پیگیری، دلسوزی و تلاش از بخشداران ببینند، در انتخابات مشارکت حداکثری داشته و خوب هم انتخاب می کنند.
نیکبخت افزود: مردم اگر به شما بخشداران اعتماد کنند در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت و با مشارکت حداکثری است که انتخاب اصلح صورت می گیرد.
نیکبخت تصریح کرد: دنبال چالش و حاشیه در استان نیستم اما دنبال این هم نیستم که بخشدار یا فرمانداری برای جایی غیر از دولت کار کند.
وی اضافه کرد: می خواهیم بخشدار فعال، آماده به کار و دارای انگیزه داشته باشیم که احساس کنیم استاندار و رئیس جمهور آن منطقه است که در واقع جایگاه و وظیفه بخشدار همین است.
وی با یادآوری دو انتخابات گذشته گفت: منتخبان مجلس دهم و خبرگان رهبری نمایندگان مردم هستند و بخشداران با حفظ استقلال کاری و احترام، همراهی و همکاری با نمایندگان داشته باشند.
استاندار همدان یادآوری کرد: در جهان امروز کسی جرات مطرح کردن ایران هراسی را ندارد و هر روز یک قطعنامه و تحریم و تذکر و خصومت انگاری را دیگر نداریم.
نیکبخت افزود: هر چند دشمن دست از دسیسه هایش برنداشته است ولی توان همراه کردن دنیا با خود برای گسترش ابر تیره تحریم بر سر مردم آزاده و استکبار ستیز ایران اسلامی را ندارد.
وی یادآوری کرد: اولین موضع دولت در جهان، نفی خشونت و دنیای عاری از خشونت بود که باعث شد مردم به دولت اعتماد کنند و ایران اسلامی با رهنمودها و هدایتگری ارزشمند و خردورزانه رهبر معظم انقلاب امن ترین و بهترین شرایط را در منطقه داشته باشد و دنبال توسعه و پیشرفت با اجرای برنامه ها باشیم.
استاندار همدان اضافه کرد: شرایط کنونی از برکات انقلاب، رهبری و دولتی است که از حماسه ۲۴ خرداد شکل گرفت همچنین از برکات تیم مذاکره کننده خردمندی است که توانست با اقتدار حق ایران را بگیرند.
نیکبخت با استقبال از نقد سازنده افزود: دولت تریبون کم دارد اما در مقابل دولت، تریبون های بسیاری وجود دارد هر چند نقدپذیر هستیم اما بخشداران تخریبها علیه دولت را خنثی و خدمات دولت را به مردم بگویند.
وی اضافه کرد: از الان کسانی که به پیشرفت و عظمت کشور توجهی ندارند و منافع جناحی را بر منافع کشور ترجیح می دهند، دنبال انتخابات ۹۶ هستند.
استاندار همدان تصریح کرد: این طیف از افراد با کمرنگ کردن برجام به دنبال این هستند که دولت نتواند از برجام سخن بگوید.
نیکبخت افزود: مشکل این طیف از افراد این است که برجام به دست این دولت اتفاق افتاده است و آنها توفیق این دولت را نمی خواهند.
وی با یادآوری دو انتخابات گذشته گفت: منتخبان مجلس دهم و خبرگان رهبری نمایندگان مردم هستند و بخشداران با حفظ استقلال کاری و احترام، همراهی و همکاری با نمایندگان داشته باشند.
استاندار همدان مهم ترین و اساسی ترین ماموریت بخشداران را حمایت و گسترش تولید در روستاها دانست که عمده آن در تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است.
نیکبخت اضافه کرد: رضایت کشاورز و تولیدکننده باید شاه بیت فعالیتهای مدیران استان بخصوص بخشداران باشد.
وی افزود: امسال سال روستاگردی و دهستانگردی بخشداران باشد و بخشدار یک روز در هفته را که همان روز ملاقات عمومی است، بیشتر در بخشداری نباشد بلکه به روستاها سرکشی کند و با حضور در مسجد روستا و مجامع عمومی مشکلات را دریافت و بررسی کند.
استاندار اضافه کرد: سرکشی دوره ای به روستاها نگرش بخشدار نسبت به مسائل و مشکلات مردم را به روز می کند و میزان پیشرفت طرح ها را نیز از نزدیک می بیند.
نیکبخت بیان کرد: طرحهای مشارکتی روستایی یک فرصت است و بخشداران باید شرایط استفاده از این فرصت را توسط روستائیان فراهم آورند.
وی از بخشداران خواست به روستاها مراجعه کنند و منتظر روستاییان نباشید و در این مراجعه طرح و پیشنهاد کاری بدهند.
وی اظهار کرد: مبحث اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و پیشانی و پیشخوان این طرح در روستاها بخشداران هستند زیرا جلب توجه سازمانهای بخشی، بانکها و ستاد استانداری با بخشداران است و بخشداران ظرفیت و پتانسیل های شهرستان و بخش را احصا و راهکار ارائه دهند.
استاندار همدان افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی آمادگی خدمت داریم و در این زمینه سلسله مراتب مهم نیست و بخشداران می توانند برای پیگیری مواردی که به اشتغال و اقتصاد مقاومتی مربوط است، بنده را در بخش و کنار خود ببینند.
نیکبخت گفت: عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی بد نیست با این وجود کافی هم نیست بنابراین بخشداران باید ورود کنند زیرا به تنهایی در اقتصاد مقاومتی نمی توان کاری کرد.
وی بیان کرد: در ارزیابی و شرایط بعدی بخشداران، طرح های ارائه شده و جذب سرمایه گذاران تاثیر گذار است.
وی اضافه کرد: همه برنامه های شهرستان باید از بخش شروع و پیشنهاد شود ، پس نقش بخشدار مهم است و بخشدار باید شأن کار خود را شناخته و بداند همه کاره جغرافیای تعیین شده برای خدمت خود است و برای آن تصمیم می گیرد و بایددل به کار دهد و روزمرگی نکند.

کانال صدای نهاوند [1]