- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۱۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نهاوند در آتش سوخت/عامل انسانی دلیل عمده آتش سوزی های

صدای نهاوند:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، آیت صالحی با اشاره به وقوع یک حادثه آتش‌سوزی در مسیر روستای گوشه سعدوقاص بخش مرکزی نهاوند اظهار داشت: حادثه آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی و مراتع منابع طبیعی منجر به سوختن ۱۰ هزار متر مربع مراتع طبیعی و راضی کشاورزی در آتش شد.

صالحی گفت: در اثر این حادثه شش هزار متر مربع از اراضی کشاورزی و چهار هزار متر مربع از مراتع طبیعی  مسیر روستای “گوشه سعد وقاص” طعمه حریق شدند که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، ماموران آتش‌نشانی و کمک اهالی روستا حریق کنترل شد و خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی نیز در بر نداشت.

وی ادامه داد: سرعت عمل ماموران اداره منابع طبیعی و عوامل آتش نشانی به همراه نیروهای مردمی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پس از دریافت تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر آتش‌سوزی در مراتع طبیعی و اراضی کشاورزی روستای “گوشه”، اکیپی از مأموران منابع طبیعی و آتش نشانی نهاوند به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و متوجه خسارت دیدن ۱۰ هزار متر مربع از اراضی طبیعی  و کشاورزی منطقه شدند.

بخشدار مرکزی نهاوند با بیان این مطلب که علت آتش سوزی پرتاپ ته سیگار یکی از رانندگان عبوری محور نهاوند-کرمانشاه بوده است اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل ها و فضای سبز و پارک های شهری باید از افروختن آتش به هر دلیلی خودداری کنند.

آیت صالحی افزود: شهروندان باید از پرتاب سیگار و انداختن ظروف شکسته در طبیعت خودداری کنند زیرا علاوه بر خطر آتش سوزی به چرخه طبیعی نیز آسیب می رساند.