- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷ پروژه کشاورزی در نهاوند

صدای نهاوند:

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۲۱ خرداد تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهادکشاورزی نامیده شده است، ۷ پروژه واحد کشاورزی با اعتباری افزون بر ۵۱۰ هزار و ۵۰۶ میلیون ریال در نهاوند افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این پروژه‌ها عنوان کرد: احداث کانال آبرسانی گبری از روستای محمودآباد از توابع بخش مرکزی نهاوند به طول ۴۸۲ متر با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر و احداث کانال آبرسانی فیازمان از روستای امیرآباد و بابا رستم از توابع بخش مرکزی نهاوند به طول ۲۸۰ متر با اعتبار ۹۲۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح به شمار می‌آید.

باقری ادامه داد: آبیاری تحت فشار بارانی روستای گره‌چقای بخش خزل نهاوند به مساحت ۱۰۰ هکتار با اعتبار ۹ هزار و ۶۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، آبیاری تحت فشار بارانی شهر گیان به مساحت ۱۱٫۵ هکتار با اعتباری افزون ۵۶۱ هزار و ۴ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، آبیاری تحت فشار قطره‌ای در روستای وسج به مساحت ۳٫۵ هکتار با اعتبار ۳۳۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۳ نفر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح شهرستان نهاوند است.

وی اضافه کرد: احداث استخر پرورش ماهی در روستای قلعه‌قباد بخش مرکزی نهاوند با ظرفیت ۴۵ تن و با اعتبار ۷ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۵ نفر از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته جهادکشاورزی در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد، عملیات اجرایی گلخانه سبزی و صیفی در روستای گردیان با مساحت ۷ هزار و ۷۴۱ متر مربع با اعتبار ۷۷۹ هزار و ۶ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۷ نفر در هفته جهادکشاورزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز می‌شود.