- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

حقوق‌های میلیاردی مردم را ناامید می‌کند/مفسدان اقتصادی اعدام شوند

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت‌الاسلام  عباسعلی مغیثی در خطبه های سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، گفت: انجام اعمال سفارش شده در شب‌های قدر برای ما به‌صورت سمبلیک است و می‌خواهیم به خدا و دیگران بگوییم که به قران و اهل‌بیت تمسک داریم کما اینکه انجام این اعمال بدون عمل واقعی به آن ارزشی ندارد.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به پیروزی‌های جبهه‌های مقاومت گفت: به حمدالله با توجه به بسیج مردمی عراق و سوریه و همبستگی آن‌ها امروز شاهد پیروزی‌های هرچه بیشتر هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین در ادامه گفت: اولویت اول در نظام اسلامی اجرای عدالت و جلوگیری از طمع و دست‌اندازی به بیت‌المال است اما متأسفانه برخی مسائل همچون حقوق میلیاردی برخی آقایان مردم را نسبت به‌نظام و دولت ناامید می‌کند.

وی با توصیه و تذکر به نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین قوه قضاییه و قوه مجریه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن نشان دادن  و اثبات ناکارآمدی نظام است تا به مردم بگوید دولت و نظام توان رسیدگی به این مسائل را ندارد لذا همه شما باید در راستای وظایف خود به‌خوبی عمل کنید و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمود نگذارید مجازات چنین افرادی به‌مرورزمان فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات آب به آسیاب دشمن ریختن است، گفت: چنین افرادی باید برای عبرت گیری دیگران اعدام شوند نه اینکه با مشمول زمان شدن باعث فراموشی آن از خاطر مردم شویم چراکه موجب طمع برخی دیگر می‌شود و می‌گویند حال که اقدامی برای این‌ها صورت نگرفت ما نیز دست‌اندازی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی در ادامه با تشکر از مودیان زکات، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان گفت: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان برداشت محصول امسال را با توجه به بارش‌ها با ۳۰ درصد افزایش عنوان کرده و باید توجه داشته باشیم که سهم محرومین نیز فراموش نشود.

وی با اشاره به تشکیل سالانه ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور گفت: انصافاً تعداد پرونده‌های قضایی در کشور زیاد است و جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: این ۱۵ میلیون پرونده اگر متوسط ۴ نفر را دربر گیرد تقریباً تمامی جمعیت ایران به‌صورت مستقیم و غیره مستقیم پرونده دارند بنابراین باید توجه بیشتری به آموزه‌های دینی مبنی برگذشت از یکدیگر داشته باشیم تا دستگاه قضایی با فراخ‌بال بتواند به جرائم سازمان‌یافته و همچنین جرائمی همچون اختلاس‌های میلیاردی رسیدگی کند و در اسرع وقت نتیجه آن به مردم اعلام شود.