- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

هفت حفار غیر‌مجاز در عمق ۱۵ متری زمین در نهاوند دستگیر شدند+تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محسن جانجان در حاشیه بازدید از این حفاری غیر مجاز که در یکی از محلات  شهر نهاوند نزدیک به قرستان قدیمی آل آقا انجام شده است گفت: صبح روز گذشته هفت نفر از حفاران غیرمجاز در منطقه ی نزدیک به قبرستان قدیمی آل آقای نهاوند  با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نهاوند دستگیر شدند.

جانجان با بیان اینکه از هفت نفر حفاران غیر‌مجاز چهار نفر بومی نهاوند و سه نفر غیر بومی بوده اند، افزود: این افراد حفاری و کاوش غیر مجاز را برای دست یابی به اشیا تاریخی و فرهنگی نهاوند انجام داده اند.

وی ادامه داد: از این هفت نفر یک قبضه سلاح کلت کمری و وسایل و ادوات کامل حفاری غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

IMG_4256

جانجان گفت: این افراد از حدود چند ماه پیش کار حفاری را آغاز کرده و در عمق ۱۵ متری زمین کانالی به طول پنج متر حفر کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند اظهار داشت: حفاران غیر مجاز بعد از دستگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند تا بر طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی محاکمه شوند.

IMG_4239

محسن جانجان با اشاره به اهمیت میراث  تاریخی و فرهنگی نهاوند، اظهار کرد: آثار به جا‌مانده از گذشته به عنوان میراث فرهنگ و تمدن باید حفظ شود تا به عنوان ذخیره فرهنگی در اختیار آیندگان قرار گیرد.