- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بخش جدید «آی.سی.یو» بیمارستان علیمرادیان نهاوند افتتاح شد

حمیدرضا سیف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: اقدامات طرح تحول سلامت در کشور موجی از رضایتمندی‌های عمومی نسبت را درپی داشته است .

سیف با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: ایشان تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت علاوه بر تمامی دغدغه‌های موجود در کشور دغدغه ای به نام درمان و سلامت مردم داشتند.

سیف تصریح کرد: این حق مردم است که از خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس و عادلانه برخوردار باشند؛ مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که مردم ازلحاظ سلامت باید در وضعیت قابل‌قبول باشند و بیمار و خانواده‌اش نباید دغدغه و رنجی، جز رنج بیماری داشته باشند.

وی در ادامه به ارائه گزارش مختصری از روند ارتقا سطح پذیرش بخش «آی. سی. یو» بیمارستان علیمرادیان نهاوند پرداخت و گفت: خوشبختانه باهمت مسئولین استان و شهرستان در راستای رایزنی‌های موجود جهت اخذ مجوز جهت افزایش تخت‌های بخش «آی. سی. یو» بیمارستان علیمرادیان نهاوند هم‌اکنون ظرفیت پذیرش این بخش از ۴ تخت به ۶ تخت افزایش‌یافته است.

وی تشریح کرد: در رابطه با افزایش تعداد تخت‌های بخش «آی. سی. یو» طی بازه زمانی ۴ ماهه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان صرف این پروژه شده است که آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

وی هدف از این ارتقای تعداد ظرفیت پذیرش را در راستای سیاست به حداقل رسانی تعداد اعزام‌های بیماران به مراکز استان‌های دیگر و همدان عنوان کرد و گفت: با توجه به بعد مسافتی که در شهرستان نهاوند با مرکز استان وجود دارد اعزام بیماران به دغدغه‌ای بزرگ برای همراهان بیماران تبدیل‌شده بود که با راه‌اندازی این بخش، بسیاری از این دغدغه نیز رفع می‌شود.