- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آمار مشخصی از بیکاری در کشور نیست/درصد بیکاری در استان همدان چشمگیر است

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حسن بهرام نیا با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استانی هایی است که درصد بیکاری در آن رقم چشمگیری دارد و همین طور شهرستان نهاوند از همه چشمگیرتر، اظهار کرد: بهره مندی از تسهیلات و منابع بانکی، سرمایه در گردش ها و پرداخت آن به تولیدکننده ها، فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل شده و ایجاد کارگاه های کوچک می تواند فرصت های شغلی برای رفع بیکاری ایجاد کند.

در کشور با رکود مواجه هستیم

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور با رکود مواجه هستیم و دولت باید کمک بدهد این مشکل با ارائه سیاست هایی از جمله مدیریت در واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کنترل قیمت ها، حل شود.

بهرام نیا گفت: باید سیاست هایی را دولت به کار گیرد تا تولید در کشور بالا رود، رکود پایین بیاید و به همین نسبت معیشت و اشتغال مردم بهتر شود تا  توانمندی و قدرت خرید آنان نیز یشتر شود.

در استان طرح آمایش نداریم

 وی همچنین با بیان اینکه در استان همدان طرح آمایشی نداریم، تصریح کرد: اینکه در هر منطقه و در هر شهرستان باید بر روی چه حوزه ای از جمله کشاورزی، صنعتی و یا گردشگری سرمایه گذاری شود هنوز مشخص نیست، به طوری که طرح آمایشی متناسب با هر منطقه جغرافیایی نداریم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: این بدان معنا است که هنوز مشخص نکرده ایم که اگر در منطقه ای که مستعدد کشاورزی است، یک کارخانه صنعتی احداث شود یا نشود و بدون طرح آمایش اگر جلو برویم، با احداث کارخانه در آن منطقه به دلیل ایجاد آلودگی، جلوی رشد و نمو محصولات کشاورزی گرفته می شود و ضرر آن بیشتر از نفعش است.

آمار واقعی به مردم منتقل نمی شود/کوتاهی در ارائه آمارها

بهرام نیا در ادامه عنوان کرد: آقایان بنا به هر دلیلی که خودشان می دانند در زمینه بیان آمارها کوتاهی می کنند و آمار واقعی به مردم منتقل نمی شود.