- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

حضور مسئولان در روستای فیازمان نهاوند برای حل مشکل آب شرب این روستا با قدردانی مردم همراه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، در این مراسم که در محل مسجد روستا صورت گرفت جمعی از اهالی روستا نسبت به آلوده بودن آب مصرفی خود به دلیل نزدیک بودن چاه آب به اماکن مسکونی اعتراض نموده و از مسئولان خواستند که نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند .
در این مراسم مصطفی هاشمی مدیر عامل آبفای روستایی استان همدان گفت: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و دولت در این زمینه تلاش دارد باوجود همه تنگناها در سطح روستاها خدمات رسانی های گسترده ای را در زمینه عمرانی انجام داده است .
وی با اشاره به مشکل آلوده بودن آب روستا گفت: آلوده بودن آب موضوعی است که باید توسط متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد اما بر فرض صحت داشتن این موضوع ما از طریق راهکارهای مختلف آنرا برطرف می کنیم .
وی گفت: البته مشکل کم آبی روستای فیازمان پیش از این با حضور نماینده مردم و فرماندار این شهرستان در جلسه ای که در نهاوند برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید که آب این روستا نیز از مجتمع گاماسیاب تامین شود .
وی افزود: ما برای این کار چند راه را پیشنهاد می دهیم که مهمترین آن اجرای شبکه خط انتقال آب از مجتمع گاماسیاب است که از نظر سالم بودن بهترین آب می باشد و از برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت برای تامین آب سالم روستایی می باشد .
وی افزود: در حال حاضر دولت برای تکمیل این مجتمع که آب ۲۰ روستای شهرستان از آن تامین می شود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است و سرمایه گذاری های زیادی برای اینگونه مجتمع ها که از طرحهای اقتصاد مقاومتی هستند کرده است .
وی افزود: علاوه بر این می توانیم از مسیر دو کیلومتری روستای جهان آباد که همجوار با روستای شماست آب را به فیازمان انتقال دهیم که البته با توجه به اینکه بخشی از املاک مسیر مربوط به جهان آباد می باشد لذا با معارض روبرو می شود که کار انتقال آب را مقداری طولانی می کند.
وی گفت: علاوه بر این اگر شما در داخل روستا زمینی که بدون معارض باشد را به آب و فاضلاب روستایی واگذار نمائید ما آنرا برای عقد قرار داد به پیمانکار معرفی می کنیم.
هاشمی افزود: البته آب فعلی روستا برای شستشو و استحمام هیچ مشکلی ندارد که برای آسودگی خاطر اهالی میزان غلظت کلر آن را بالا می بریم و تا زمانی که طرح انتقال آب اجرایی می شود آب آشامیدنی اهالی را هم توسط تانکر تامین کنیم .