- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کتاب شهید«علی احمد قیطاسی» در همدان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، سردار حاجی محمدمهدیان نسب صبح  سه شنبه ۲۹ تیرماه با خانواده شهیدان قیطاسی دیدار و گفتگو کرد.

مهدیان نسب در حاشیه این دیدار اظهار داشت: نیروی انتظامی استان همدان تاکنون ۳۲۶ شهید و ۸۰۰ جانباز در راستای ایجاد امنیت در کشور تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی گفت: ۷۲ درصد شهدای این نیرو مربوط به دوران دفاع مقدس و مابقی نیز در عرصه‌های نظم و امنیت در درگیری با اشرار و معاندین به شهادت رسیده اند.

مهدیان نسب با اشاره به جایگاه شهدا و ایثارگران و حق آن‌ها و خانواده‌های معظمشان بر گردن ما، گفت: شهدای گران‌قدر قبل و بعد از انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی و بعد از جنگ رشادت‌های فراوانی در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران و حفاظت و حراست از دستآوردهای نظام انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و تفقد و دلجویی از این عزیزان کمترین کاری است که در قبال رشادت‌ها آن ها و خانواده‌های آن‌ها می‌توان انجام داد.

وی در خصوص شهید والامقام علی احمد قیطاسی گفت: این شهید گران‌قدر در سال جاری به‌عنوان شهید شاخص نیروی انتظامی استان همدان معرفی شده است.

وی گفت: شهید قیطاس پور ۲۸ تیرماه ۱۳۶۶ در کشور عراق و در درگیری با حزب بعث به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از تحمل فراغ ۲۷ ساله خانواده‌اش دی‌ماه ۱۳۹۳ به زادگاهش منتقل و در قطعه شهدای بهشت‌زهرا(س) نهاوند خاک‌سپاری شد.

مهدیان نسب با اشاره به خصوصیات این شهید گفت: آنچه از وصیت‌نامه این شهید برداشت می‌شود نمونه‌ای از یک انسان انقلابی، مؤمن، متعهد است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به وصیت‌نامه شهید علی احمد قیطاسی، گفت: پس‌ازآنکه این شهید به‌عنوان شهید شاخص نیروی انتظامی استان همدان در سال جاری معرفی شد و با تحقیق و مطالعات دفتر تحقیقات مرکز فرماندهی و شورای پژوهش نیروی انتظامی استان مقرر شد کتاب شرح حال این شهید تدوین و در هفته نیروی انتظامی رونمایی شود.