جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 557

صدای نهاوند:

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: هشت هکتار از مراتع شهرستان نهاوند روز گذشته طعمه آتش شد.

سرهنگ بهرام رسولی در گفتگو با صدای نهاوند افزود: پس از دریافت گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر بروز آتش در مراتع نهاوند تیم های فوریت های امداد جنگل و مرتع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با تلاش و همت تیم های امداد جنگل و همکاری و تعامل ساکنان و کشاورزان این آتش مهار شد.

وی با ذکر اینکه در دو هفته گذشته آتش سوزی مراتع سیر نزولی داشته است بیان کرد: جابجایی عشایر، پایان برداشت محصولات کشاورزی، آموزش و اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم در این امر تاثیر مثبت داشته است.

پوی اضافه کرد: عامل انسانی به عنوان مهمترین مولفه در بروز ۹۵ درصد از آتش سوزی های مراتع این استان، نقش اصلی را داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی همدان اضافه کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی دریافت نشده است با این وجود در صورت عمدی بودن حریق، فرد خاطی به مرجع قضایی معرفی می شود.

رسولی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری بسیاری از شهروندان برای تقریح و سرگرمی اقدام به حضور در دامن طبیعت و دشت های سرسبز می کنند.

وی افزود: برخی از افراد آتشی را که برای گرم کردن غذا برپا کرده اند روشن رها کرده و شعله های آتش با سوزاندن مراتع ، منابع طبیعی را به خاکستر تبدیل می کند.

وی تاکید کرد: کشاورزان به عنوان مهمترین بهره برداران مراتع، نقش مهمی در اطفای آتش دارند چون به علت حضور مستمر در زمین های کشاورزی پیش از محیط بانان از بروز حریق مطلع شده و می توانند قبل از گسترش دامنه آتش بدون نیاز به امکانات و شمار زیاد نیروی انسانی آن را خاموش کنند.

وی از شهروندان خواست : با توجه به تاثیرات منفی بسیار بالای آتش سوزی در مراتع، از روشن کردن آتش در مراتع و رها کردن آن بپرهیزند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان گفت: بروز حریق در مراتع موجب فرسایش خاک شده که این روند منفی علاوه بر از بین بردن پوشش گیاهی و مرگ گونه های جانوری موجب فرسایش خاک و به دنبال آن جلوگیری از ذخیره آب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری اهالی روستا در مهار آتش گفت: شهروندان می توانند در صورت بروز آتش موضوع را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به اطلاع فوریت های امداد جنگل و مرتع برسانند.

استان همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۴۲ هزار و ۵۶۶ هکتار از آن شامل جنگل های دست کاشت و طبیعی است.

آتش ۱۸۲ هکتار از مراتع این استان را امسال تبدیل به خاکستر کرد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش