جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5627

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اعلام کرد:

نبود زمین مناسب مشکل اصلی دفن زباله در اکثر روستاهای نهاوند است

صدای نهاوند:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: نبود زمین مناسب دفن زباله مشکل بسیاری از روستاهای شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، عباس نجاری اظهار کرد: متاسفانه دفع پسماند مشکل عمده در سطح نهاوند به شمار می‌آید چرا که سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان بالا است و اکثرا زمین‌های حاصل‌خیزی داشته و مردم به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه نبود زمین مناسب دفن زباله مشکل بسیاری از روستاهای شهرستان نهاوند، تصریح کرد: ۹۰ درصد مناطقی که به عنوان محل دفن معرفی شده، از نظر ضوابط زیست‌محیطی به علت سطح آب، مزرعی بودن و … مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی محل‌های دفنی در بخش خزل واقع در شهر فیروزان معرفی شده است، عنوان کرد: هفته گذشته کارگروه مدیریت پسماند بخش خزل در شهرداری فیروزان برگزار و موارد زیست‌محیطی در آن مطرح شد و دو محل برای دفن زباله‌های کل روستاهای بخش خزل پس از تجمیع معرفی شد که متاسفانه یکی از محیط‌ها با شرایط زیست‌محیطی مغایرت داشت و منتظر دریافت استعلام محل دوم هستیم.

نجاری ادامه داد: اگر محل معرفی شده از نظر ذخایر معدنی، آثار باستانی، سطح آبهای زیرزمینی و … مشکل نداشته باشد و تایید شود، زباله‌های ۲۷ روستای بخش خزل به اضافه شهر فیروزان به صورت یکپارچه و مدیریت شده در آنجا دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر بخش‌های شهرستان نهاوند هم به همین منوال دست به اقدامی مشابه زده و مدیریت پسماند را در دستور کار دارند، تصریح کرد: در حال حاضر پسماند روستاهای شهرستان در محل‌های فنس‌کشی شده در خارج از روستا مدیریت شده و با پوششی از خاک دفن می‌شود اما این شرایط مطلوب نیست و با ضوابط ما همخوانی و همپوشانی ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با بیان اینکه در حوزه شهر شهرداری متولی دفع پسماند است اما در روستاها این امر به عهده دهیاری‌هاست و باید در روستا انجام گیرد، عنوان کرد: مقرر شده در سطح استان همدان دو محل جامع دفع پسماند به منظور پوشش کل استان جانمایی شود و مدیریت پکپارچه استانی داشته باشد و مشکل نفوذ شیرابه در لایه‌های زمین رفع شود و به ویژه بحث بازیافت و در نهایت دفن زباله در آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین گزینه در بحث مدیریت پسماند کاهش تولید سپس بازیافت زباله تولیدی و کمپوست کردن و در آخر دفن بهداشتی زباله است، عنوان کرد: قرار است یکی از محل‌ها در جنوب استان در شهرستان ملایر جانمایی شود تا زباله‌های شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و ملایر در آنجا تجمیع شود تا مدیریت بازیافت و تولید کمپوست را داشته باشیم همچنین محل دیگر در همدان واقع می‌شود تا شهرستان‌های رزن، اسدآباد و کبودراهنگ را پوشش دهد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش