- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم در نهاوند /۶۰ هزار تن گندم برداشت شد

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: برداشت گندم از مزارع نهاوند از ابتدای تیرماه آغازشده و تاکنون ۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۵۵ هزار تن آن به مراکز خرید شهرستان تحویل‌شده است.

وی در رابطه با گندم برداشت‌شده از مزارع نهاوند با توجه به بارش باران‌های مناسب گفت: پیش‌بینی برداشت برای سال جاری ۶۰ هزار تن بود که محقق و آمار ۲۰ درصدی افزایش برداشت نسبت به سال گذشته در پرونده کشاورزان گندم‌کار شهرستان ثبت شد.

باقری افزود: این میزان گندم توسط کارخانه آرد نهاوند، تعاونی کوثر خزل، دو مرکز تعاون روستایی و دو مرکز بوجاری بذر خریداری‌شده است.

وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری اداره غله نهاوند به‌منظور نظارت بر خرید گندم در مراکز خرید کارشناسانی را مستقر کرده که حتی در روزهای تعطیل فعال هستند و بر کار خرید گندم نظارت دارند.

باقری ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۷۰۰۰ هکتار زمین دیم و ۱۲ هزار هکتار زمین آبی زیر کشت محصول گندم رفته که کار برداشت مکانیزه این محصول با بهره‌گیری از ۹۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی از ابتدای تیرماه آغاز شد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در شهرستان وجود داشت نزدیک به ۴۰ هزار تن محصول جو توسط کشاورزان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی برداشت شد که ۱۵ هزار تن آن در بازار بورس عرضه‌شده و مابقی نیز به بخش خصوصی تحویل‌شده است.

باقری ادامه داد: نرخ خرید تضمینی محصول گندم ۱۲ هزار و ۷۵۰ ریال در هر کیلوگرم و این رقم برای جو ۱۰ هزار و ۲۸ ریال در هر کیلوگرم اعلام‌شده که محصولات برداشت‌شده با این رقم تحویل مراکز خرید شده است.

وی از پیگیری مطالبه‌های کشاورزان خبر داد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری‌های لازم را به‌منظور دریافت مطالبات کشاورزان انجام داده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دریافت آن توسط کشاورزان باشیم.