- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

طرح اجرایی منطقه گاماسیاب دارای مجوز و قانونی است/ بحث زمین خواری مطرح می شود عملکرد تمام دستگاه ها زیر سوال است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح یکشنبه در سومین نشست خبری سال جاری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی و منزلتی که در قانون دارد می تواند در تمام زمینه ها و حوزه های مختلف تحقیق و تفحص داشته باشد.

حمیدوند گفت: وقتی موضوع زمین خواری مطرح می شود دو حالت وجود دارد یا یک شبه اتفاق افتاده که چون یک شبه بوده ما اطلاع و خبر نداشتیم که اعلام می کنیم پیگیری و بررسی می شود و یا یک پروسه زمان بر و طولانی داشته است که همه مسئولان و نهادهای اطلاعاتی، اجرایی، امنیتی، قضایی، فرمانداری و منابع طبیعی زیر سوال هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی وقتی متوجه می شود در حوزه منابع و اراضی ملی و دولتی تعرض و تصرفی صورت گرفته باید از راهکارها و اختیارات قانونی خود استفاده و اقدام به شکایت کند افزود: در مورد پنج هکتار از اراضی منطقه گاماسیاب با توجه به بررسی های که ما انجام دادیم تخلفی صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان نهاوند ادامه داد: فردی که در آن منطقه فعالیت داشته، در سال ۱۳۸۴ بازنشست شده است اما چون جانباز و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس بوده است مجددا به کار بازگشته و در همان زمان هم زمین های مورد نطر را که به صورت دیم بوده  از اهالی روستای ده حیدر به صورت قولنامه ای خریداری کرده است.

کریم حمیدوند با بیان اینکه در حال حاضر هم زمین در این منطقه برای خرید و فروش وجود دارد گفت: ایشان برای اینکه کار را کامل کند در این پنج هکتار طرح طوبی را که دارای مجوز از اداره منابع طبیعی است را اجرا کرده است چون پیش بینی کرده است اگر کار دیگری انجام دهد با توجه به اینکه این زمین ها متصل به منابع طبیعی است حرف و حدیث و حاشیه داشته باشد.

حمیدوند بیان داشت: در این پنج هکتار کاشت مثمردرختان میوه انجام شده است چون موجب حفظ آب و خاک می شود و شرایط استفاده از تسهیلات بانکی کلان هم برای اجرای این طرح وجود داشته است که فرد مجری طرح تا کنون از این تسهیلات قانونی استفاده نکرده است.

وی ادامه داد: فرد مجری طرح از سازمان ایران گردی مجوز احداث سفره خانه سنتی را به منظور جذب گردشگر در منطقه مذکور دریافت کرده است که برای اجرای این طرح هم هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده است.

فرماندار نهاوند گفت: اگر در این مورد شک و شبهه ای وجود دارد باید منابع طبیعی پاسخ دهد که آیا مدارک و مجوزهای موجود درست و قانونی است و اقدامات و کارهای انجام شده بر اساس قانون صورت گرفته است و آیا اداره منابع طبیعی بر زمین های مذکور را قانونی واگذار کرده است اگر قانونی است دفاع کند و اگر تخلفی صورت گرفته است دستگاه های مرتبط باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: کمیسیون حفاظت و دفاع از اراضی ملی و دولتی به ریاست مدیر کل دادگستری استان همدان بر اجرا و واگذاری این طرح ها نظارت و اشراف دارد و اگر کوتاهی و قصور و یا تخلفی صورت گرفته باشد برابر قانون برخورد می کند.

فرماندار نهاوند گفت: این اطلاعاتی است که در اختیار بنده بعنوان فرماندار شهرستان نهاوند قراردارد و از آن مطلع هستم اما ممکن است نماینده مردم نهاوند در مجلس اطلاعات و مدارک بیشتری در اختیار داشته باشند که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به آنها هم مراجعه کنند.

کریم حمیدوند در پایان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه صحبت های بنده را نیز پیگیری کنند و صحت و درستی و یا غیر واقع بودن این مطالب را به مردم اعلام کنند البته این موضوع توسط سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله فرمانداری هم در دست اقدام، پیگیری و رسیدگی است و قطعا اگر کوتاهی، نقص و تخلفی وجود داشته باشد اعلام خواهد شد.