- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بانک‌ها در پرداخت وام‌های خوداشتغالی نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۴۷۵ نفر در امسال اظهار داشت: مشاغل ایجاد شده توسط فنی و حرفه‌ای، حمل و نقل و پایانه‌ها، کمیته امداد، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، شرکت برق، بهزیستی، جهاد سازندگی، صنعت و معدن، تعاون و اداره ورزش و امور جوانان بوده که اداره صنعت و معدن با ایجاد شغل برای ۱۷۰ نفر بالاترین آمار ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از بانک‌های عامل تقاضا داریم در پرداخت وام‌های خوداشتغالی نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند و ضمانت‌های بانکی را تا می‌توانند کاهش دهند.

فرماندار شهرستان نهاوند بیان کرد: واحدهای تولیدی که تعطیل شده‌اند باید به چرخه تولید بازگردند و صاحبان این واحدهای تولیدی باید برای راه‌اندازی مجدد واحد تولیدی خود همه تلاش خود را به کار بگیرند و ما نیز در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه به راه‌اندازی شهرک صنعتی نهاوند اشاره کرد و گفت: برای توسعه شهرستان نهاوند و ایجاد اشتغال شهرک صنعتی نهاوند ظرفیت و راهکار مناسبی است و باید یک زمین مناسب برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته شود.

حمیدوند عنوان کرد: در بخش کشاورزی تحول خوبی در شهرستان نهاوند انجام گرفته و اگر طرح‌های در دست اقدام در بخش کشاورزی اجرا شوند قطعا در شهرستان شاهد تحویلی در ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی تأکید کرد: میانگین جمعیت فعال در بخش کشاورزی در کشور ۱۸ درصد است و در استان ۲۹ درصد است که جمعیت فعال در بخش کشاورزی در شهرستان نهاوند بیشتر از استان همدان است.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: این آمار نشان می‌دهد یکی از محورهای توسعه در شهرستان نهاوند بخش کشاورزی است و اگر در این راستا حرکت کنیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.

وی گفت: توسعه صنعتی و استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی می‌تواند به توسعه و پایداری بخش کشاورزی در شهرستان کمک کند.