- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

قاتل تبر به دست حادثه روستای گنبد کبود دستگیر شد/ تعدادی از عوامل حفاری غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محسن اقبالیان بعداز ظهر جمعه در جمع مردم روستای گنبد کبود اظهار داشت: اینکه در این منطقه معدنی و یا به گفته اهالی روستا گنجی نهفته است مسئولیت آن با نیروی انتظامی نیست بلکه بر عهده اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری است.

اقبالیان گفت: تا کنون در منطقه روستای گنبد کبود و کوه های مشرف به این روستا هیچ گنج و یا اشیا تاریخی کشف نشده است و فقط حفاری غیر مجاز صورت گرفته که در این رابطه تا کنون چهار پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای جلو گیری از رفت و آمد غریبه ها و افراد ناشناس در شهرها و روستاها وجود ندارد افزود: باید ریشه یابی شود چرا سه نفر غریبه از جمله دو نفر تبعه افغانی باید چندین روز در یکی از منازل روستای گنبد کبود اقامت کنند.

فرمانده انتظامی نهاوند در ادامه بیان داشت: متاسفانه فردی که با طی گزارش دروغ  اعلام شده بود بعلت سقوط از کوه دچار ضربه مغزی شده  و در بیمارستان جان باخته است با تحقیقات پلیس مشخص شد  بعلت درگیری در محفل حفاری غیر مجاز با ضربه تبر به قتل رسیده است.

محسن اقبالیان ادامه داد: یک ساعت و نیم پس از قتل، قاتل دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

اقبالیان به دستگیری سه نفر از حفاران غیر مجاز در بیمارستان اشاره کرد و گفت: این سه نفر یک نفر تبعه افغان، یک نفر اهل شهریار و نفر سوم هم بومی شهرستان نهاوند است.

وی گفت: بعد از بازرسی از محل حفاری غیر مجاز یک دستگاه موتور برق دیزلی و یک تخته سنگ کشف شده است.