- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اولین و بزرگ‌ترین مجتمع بسته‌بندی و قطعه‌بندی فرآورده‌های خام دامی غرب کشور در نهاوند کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد ابراهیم الهی تبار در مراسم آغاز عملیات این طرح تولیدی گفت: ما در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی وضعیت خوبی داریم اما در زمینه صنایع تبدیلی و فراورده های تبدیلی مشکل داریم .
وی افزود: اگر ما تولیدات دامی خود را بدون فراوری به خارج صادر کنیم در واقع سود آن به جیب خارجی ها خواهد رفت و چیز قابل توجهی عاید ما نمی شود.
وی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم مواد دامی و کشاورزی را در داخل فراوری کنیم سود بیشتری عاید تولید کنندگان می شود و میزان اشتغالزایی نیز افزایش می یابد .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تصریح کرد: به برکت برجام و مذاکرات دولتمردان ما مراودات بازرگانی با دنیا باز شده و ما شاهد هستیم که هیات های تجاری با عالی رتبه ترین مقامات سیاسی کشورها به ایران می آیند و با ما قرار داد امضا می کنند .
وی گفت: به لطف الهی الان شرایط اقتصاد در مقایسه با گذشته خیل خوب شده و در آینده نیز بهتر می شود لذا برای جبران چالش های گذشته نیاز به زمان است که البته دولت با تمام تلاش در این راه قدم برداشته است .

IMG_6655
به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، ظرفیت تولید سالانه این طرح روزانه ۱۰ هزار و سالانه سه هزار تن می باشد که با سرمایه ۴ میلیارد تومان از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات دولتی احداث می شود.
این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با هزار و ۲۱ مترمربع زیر بنا احداث می شود که محصولات تولیدی آن دربازار داخل به هتلها ، بیمارستانها رستورانها و مراکز فروگاهی بزرگ و در بخش بازار خارجی نیز به کشورهای روسیه ، عراق ، تاجیکستان و آذربایجان عرضه می شود.

با بهره برداری از این کارخانه برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
تولید این کارخانه در فاز اول شامل بسته بندی و قطعه بندی انواع گوشت قرمز ، طیور و آبزیان می باشد و بسته بندی تخم مرغ و عسل نیز در فاز دوم اجرایی می شود .