- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جزییات جنایت نهاوند از زبان متهم فراری / پایان ۲ سال زندگی مخفیانه در پایتخت+عکس

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، در ساعت ۱۱:۰۰، دهم شهریور ماه امسال پرونده نیابت قضایی از شهرستان نهاوند به دادسرای امور جنایی ارسال گردید ؛ برابر محتویات پرونده ، متهم متواری از شهرستان نهاوند بنام “علی . ب” ( ۲۴ ساله ) پس از وقوع جنایت در یکی از روستاهای شهرستان نهاوند ، از محل جنایت متواری و با پیگیری های پلیسی بعمل آمده مشخص شده که در تهران زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده است . 
 
پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ
با تشکیل پرونده نیابت قضایی در دادسرای امور جنایی تهران و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی ، پرونده جهت شناسایی و دستگیری متهم متواری پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
 
 
اظهارات پدر مقتول
پدر مقتول پی از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : ” پسرم بنام فردین (۲۵ ساله) دهم فرودین ماه سال ۹۳ ، طی درگیری با دو نفر از بچه های روستا بنام های عباس و علی به قتل رسید ؛ در همان زمان عباس توسط پلیس آگاهی شهرستان نهاوند دستگیر و در اظهاراتش عنوان داشت که قتلِ پسرم توسط علی انجام شده است ؛ [ کارآگاهان ] پلیس آگاهی شهرستان نهاوند اقدامات زیادی را جهت دستگیر علی انجام دادند تا نهایتا مشخص شد که وی پس از جنایت متواری شده است ؛ به تازگی اطلاع پیدا کردیم که علی . ب به صورت مخفیانه در تهران زندگی می کند اما هیچگونه اطلاعاتی دیگری از وی در اختیار نداریم ” . 
 
شناسایی و دستگیری متهم در کمتر از ۱۲ ساعت
کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با بهره گیری از اطلاعات ارسال شده از سوی پلیس آگاهی شهرستان نهاوند و انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که “علی . ب” بعنوان پیک موتوری ، در رستورانی در منطقه کن مشغول بکار شده است ؛ لذا با شناسایی دقیق رستوران ( مخفیگاه متهم ) در منطقه کن به این محل اعزام شدند . 
 
“علی . ب” با اطلاع از حضور کارآگاهان در رستوران اقدام به درگیری و فرار از دست کارآگاهان می کند و نهایتا طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی کارآگاهان ، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود . 
۵۰۹۲۰۵۶_۷۳۴
 
متهم پس از گذشت دو سال زندگی مخفیانه : من بیگناهم ! 
“علی . ب” که بر خلاف متهم دستگیر شده توسط پلیس آگاهی نهاوند ، بلافاصله پس از وقوع جنایت متواری شده ، طی این مدت نیز در پوشش کارگر رستوران در تهران مخفیانه زندگی می کرد و حتی در روز دستگیری نیز با اطلاع از حضور کارآگاهان در رستوران با آنها درگیر و اقدام به فرار کرده و نهایتا با تلاش کارآگاهان دستگیر شده بود ، پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مدعی بیگناهی شد و عنوان داشت : “من بیگناهم ؛ قتل را عباس . س انجام داده است ” . 
 
متهم در اظهاراتش مدعی شد : ” اوایل سال ۱۳۹۳ یکی از دوستانم بنام “عباس . س” به من مراجعه و عنوان داشت که با مقتول ( فردین . الف ) دچار اختلاف شخصی شده و قصد دارد تا از او انتقام بگیرد ؛ عباس در خصوص درگیری خود با فردین عنوان کرد که مسأله اش با فردین ناموسی است و به این بهانه مرا قانع کرد تا با او همکاری کنم و فردین را به بهانه ای به باغ یکی از بستگانش ببرم ؛ با موتورسیکلت عباس به دنبال مقتول رفته و او را سر کوچه محل زندگی شان سوار موتور کرده و با خودم به باغ یکی از بستگانِ عباس بردم ؛ عباس به من گفته بود که تنها قصد زهرچشم گرفتن از فردین را دارد اما به محض اینکه فردین از موتور پیاده شد ، با یک چاقو به سمت وی حمله ور شد و ضربه ای به فردین زد که روی زمین افتاد ؛ پس از آن نیز با ضربات متعدد چاقو او را به قتل ساند ” . 
 
متهم در اظهاراتش عنوان داشت : ” بسیار ترسیده بودم ؛ با رها کردن موتور در محل جنایت از داخل باغ متواری شده و پس از آن به تهران آمده و تحت عنوان کارگر ساده مشغول بکار شدم تا نهایتا دستگیر شدم ” . 
 
سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به وقوع جنایت در شهرستان نهاوند ، متهم دستگیر شده ضمن انجام هماهنگی با مقام محترم قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نهاوند قرار گرفت و به محل ارتکاب جنایت ( شهرستان نهاوند ) منتقل گردید./باشگاه خبرنگاران جوان [1]