سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 5880

صدای نهاوند:
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر در روستاهای این شهرستان بحران آب وجود ندارد، گفت: تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ فقره انشعابات غیرمجاز آب روستایی با همکاری حوزه قضایی در نهاوند شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، آیت شیراوند اظهار داشت: از آنجا که برخی شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی در سطح روستاها دارای فرسودگی و سبب هدر رفت قسمت عمده‌ای از آب استحصالی می‌شد بیش از ۱۱ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده را تعویض و نوسازی کردیم.

وی افزود: در سال گذشته برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای مشکل‌دار نهاوند ۸ حلقه چاه حفر و تجهیز شد و برای انتقال آب چاهای مذکور بیش از ۱۴ کیلومتر خط انتقال ایجاد شده است. 

رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند تصریح کرد: همچنین تعداد ۳ هزار مورد رفع نشت شبکه توزیع و تعویض ۲۹ دستگاه پمپ شناور از اقدامات مؤثری بود که در راستای ارتقاء کمیت آب مصرفی مشترکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه رسالت آب و فاصلاب روستایی ارتقاء کیفیت آب مصرفی مشترکان است، تأکید کرد: بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پودر پرکلرین و کپسول‌های گاز کلر در سطح روستاهای شهرستان نهاوند توزیع شد و همچنین آب مصرفی روستاها به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار می‌گیرد.

شیراوند افزود: به منظور گندزدایی آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش آبفار ۱۳ دستگاه کلریناتور نصب و تعویض شده است و در این راستا ۱۵۳ مورد از عیوب دستگاه‌های مذکور رفع و تعمیر شده است.

وی به انشعابات غیر مجاز روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب تعداد ۶۷۷ کنتور معیوب در داخل شبکه‌های توزیع جمع‌آوری و تعویض شد.

رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند بیان کرد: به همین منظور با همکاری حوزه قضایی تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ فقره انشعابات غیرمجاز روستایی شناسایی و در حال حاضر ۳۰۰ فقره از آنها مجاز شدند و امیدواریم با ادامه همکاری دستگاه قضایی مابقی این انشعابات در مدت زمان کمتری نسبت به سال قبل مجاز شوند.

وی گفت: به منظور کاهش پرت آب در شبکه‌های توزیع ۷۲۰ فقره از انشعابات مشترکان روستایی نیز استانداردسازی شده‌اند.

شیراوند به جمعیت زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و افزود: اداره آبفار شهرستان نهاوند با تحت پوشش درآوردن شبکه توزیع آب ۱۱۰ روستای شهرستان که شامل بیش از ۶۸ هزار جمعیت روستایی می‌شود ۷۵ درصد جمعیت کل روستاهای شهرستان نهاوند را زیر پوشش قرار داده است و به آنها خدمات ارائه می‌دهد. 

وی عنوان کرد: تعداد مشترکان اداره آبفار نهاوند ۱۹ هزار و ۸۰۰ مشترک است و آب آشامیدنی کل روستاهای شهرستان نهاوند از طریق ۱۱۲ حلقه چاه، ۴۲ دهنه چشمه و قنات تأمین می‌شود.

رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند با بیان اینکه اداره آبفار در سال گذشته از لحاظ تخصیص اعتبارات ملی وضعیت خوبی داشته است، گفت: امسال نیز برای جذب اعتبارات ملی تلاش‌های خوبی شده است و مسئولان در این زمینه قول‌های مساعدی داده‌اند.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب و مهمی که امسال در حوزه آبفار رخ داد استفاده از اعتبارات ملی برای رفع مشکلات پروژه‌های آبرسانی تک روستایی است.

شیراوند تأکید کرد: اداره آبفار شهرستان نهاوند به خاطر کمبود  امکانات و اعتبارات دارای مشکلاتی است و امیدورایم مشترکان روستایی با پرداخت به موقع قبوض خود ما را در این زمینه یاری کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از دهیاران، شوراهای روستاها و مسئولان تقاضا داریم مردم را به صرفه جویی در مصرف آب تشویق کنند تا فرهنگ استفاده از منابع مشترک و بستر اجتماعی در این زمینه فراهم شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ترکمن گفت:

    البته اگه روستایی مثل توانه رو با سه هزار نفر جمعیت جزء نهاوند ندونیم مطلب بالا شاید درست باشه

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش