- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بودجه مورد نیاز کاوش معبد لائودیسه نهاوندتامین شد/فصل چهارم کاوش امسال آغاز می شود

محسن جانجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: اعتبار سال جاری اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند در سال جاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که نسبت به اعتبار سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

جانجان بیان داشت: با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز کاوش معبد لائودیسه، مهمترین و اساسی ترین کار اداره میراث فرهنگی نهاوند در سال جاری، آغاز عملیات اجرایی فصل چهارم  کاوش این معبد خواهد بود.

وی افزود: معبد لائودیسه یکی از آثار باستانی دوران سلوکیه است که در منطقه دوخواهران نهاوند واقع است و در صورت کشف این معبد، گردشگری شهر نهاوند متحول شده و این شهرستان در سطح ملی و جهانی مطرح می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند: اولیت های مهم دیگر اداره میراث فرهنگی نهاوند بعد از کاوش معبد لائودیسه پرداخت دیون گذشته، احیا زیر ساخت ها ی مورد نیاز مراکز گردشگری و تقویت صنایع دستی شهرستان نهاوند است.

محسن جانجان اظهار داشت: کشف  معبد لائودیسه  می‌تواند به‌عنوان یک زیرساخت گردشگری در شهرستان نهاوند محسوب شود و به‌عنوان یک برند گردشگری نه‌تنها در شهرستان، بلکه در کشور و جهان مطرح شود.