- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهرستان نهاوند در مجموع دارای ۲۲ امام‌زاده واجب التعظیم است

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ فیض‌الله اسد پور از اجرای طرح بهسازی و نوسازی نسبی در ۸ بقعه شهرستان نهاوند  خبر داد و افزود: در امام‌زاده بدیع‌الزمان گروه جهادی مستقرشده و تعمیر سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی محوطه این امام‌زاده را انجام می‌دهند.

اسد پور با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۸ بقعه در حال بازسازی و نوسازی نسبی هستند که برخی از آن‌ها با تخریب ۱۰۰ درصدی روبرو بودند، گفت: مقبره امام‌زاده ای در روستای بخش خزل ازجمله این امام‌زاده‌ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوندگفت: مقبره امام‌زاده ابراهیم در روستای دره ابراهیم از امام‌زاده‌های در حال بازسازی است که ۸۰ درصد بازسازی آن انجام‌شده و ۲۰ درصد عملیات فضاسازی داخلی و محوطه‌سازی بیرونی آن در حال انجام است.

حجت‌الاسلام اسد پور بابیان اینکه مقبره امام‌زاده جعفر(ع) روستای کوهانی نیز هم‌اکنون در حال محوطه‌سازی بیرونی و فضاسازی داخلی است، گفت: روند رو به رشد در ساماندهی و نوسازی امام زادگان در شهرستان نهاوند قدم‌به‌قدم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه چندین میلیاردتومان در امام‌زاده‌های شهرستان برای بازسازی هزینه و یا در حال هزینه شدن است، گفت: بیش از ۹۵ درصد این مبالغ به همت خیرین و واقفین شهرستان تامین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: امیدواریم در سال جاری با توجه به پیگیری‌ها مبلغی از اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه را برای اتمام نوسازی امام‌زاده‌های نهاوند جذب کنیم.

وی در ادامه به روند رو به رشد وقفیات در نهاوند اشاره کرد و گفت: یک دستگاه آپارتمان به مساحت  ۷۰ مترمربع با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگی قرآنی در شهرستان نهاوند وقف‌شده که ارزش وقف انجام‌شده ۸۰ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام‌ اسد پور با اشاره به اینکه چند وقف دیگر ازجمله ساختمان مسکونی و زمین کشاورزی در حال انجام اقدامات برای وقف آن‌ها است، گفت: اطلاعات دقیق‌تر این موقوفات پس از اتمام و نهایی شدن آنها ارائه خواهد شد.