- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مشارکت مردم در سرشماری موجب موفقیت این طرح است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند روز شنبه در آیین زنگ آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در جمع دانش آموزان مدرسه راهنمایی عرفان گفت:  هرچه آمارها به واقعیت نزدیک تر باشند بهتر می توان برای کشور برنامه ریزی کرد لذا داشتن آمار دقیق نقش مهمی در توسعه کشور دارد.
وی تاکید کرد: همکاری اقشار مختلف مردم در برگزاری صحیح سرشماری بسیار تعیین کننده است و ما باید سعی کنیم بستر و فرصت همکاری و مشارکت عمومی را با محوریت اجرای اینترنتی آن تا حداکثر امکان افزایش دهیم.
وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن از امروز (شنبه) به صورت اینترنتی آغاز و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد.
فرماندار نهاوند با توصیه به مردم برای شرکت در سرشماری به شیوه الکترونیکی افزود: اگر مردم از طریق اینترنت در این طرح همکاری کنند از زمان، وقت و هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.
وی همکاری مردم را در اجرای این طرح مهم ارزیابی کرده و افزود: هرجا که مردم همراهی خوبی با مسئولان داشته اند تصویر و افق روشنی ترسیم شده است لذا باید از توان جامعه در اجرای طرح های توسعه ای و اقتصادی بیشتر استفاده شود.
وی در خصوص اهمیت صحیح برگزاری سرشماری نفوس و مسکن گفت: این طرح مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران برای ۱۰ سال آینده است که ارائه آمار دقیق توسط شهروندان می تواند در برنامه ریزی های آینده کشور موثر باشد.
رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن نهاوند افزود: هرگونه برنامه ریزی برای مسکن، ازدواج، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات و برنامه ریزی ها براساس همین آمار و ارقام انجام می شود.
وی افزود: علاوه بر این برگزاری دقیق سرشماری نشان دهنده همکاری مردم و همچنین نقطه قوتی برای دستگاههای دولتی است که می تواند در برنامه ریزی آینده شهرستان موثر باشد .
هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان نهاوند در ۲ مرحله از سوم تا بیست و چهارم مهرماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری انجام می شود./ایرنا