- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کارمندان مجرد قراردادی اگر ازدواج نکند به هیچ عنوان پیمانی نخواهند شد

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمدناصر نیکبخت روز دوشنبه در کارگروه ساماندهی امور جوانان استان همدان افزود: هم اکنون یکی از موانع ازدواج جوانان اشتغال و مشکلات مالی است در حالیکه این افراد دارای شغل و تمکن مالی هستند و مانعی برای ازدواج ندارند اما با این وجود پنج هزار کارمند در همدان مجرد هستند.
وی اضافه کرد: به صورت قانونی نمی توان محدودیتی برای این افراد ایجاد کرد اما در مجموعه استانداری اگر کارمند مجردی که به صورت قراردادی مشغول به کار است ازدواج نکند به هیچ عنوان پیمانی نخواهند شد و وضعیت کارمندان مجرد پیمانی این مجموعه نیز به رسمی تبدیل نمی شود.
وی با بیان اینکه عملکرد برخی بانک های استان مانند بانک های خصوصی در پرداخت وام ازدواج مطلوب نیست گفت: این بانک ها در ابتدا فعالیت خود را با عنوان قرض الحسنه و با نام های مقدس آغاز می کنند اما در پرداختن به موضوعاتی مانند ازدواج ضعیف هستند.
وی ادامه داد: تذکر لازم به این بانک ها داده خواهد شد و در صورت عمل نکردن به تذکرها این بانک ها به بانک مرکزی معرفی می شوند.
 استاندار همدان گفت: جهاد دانشگاهی استان همدان در ارائه آموزش های پیش از ازدواج به جوانان موفق عمل کرده است چرا که این آموزش ها تکمیل کننده تمام تلاش هایی است که در رابطه با امر مقدس ازدواج انجام می شود.
۹۲۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان را افراد سنین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند و همدان از نظر جمعیت جوان جزو سه استان اول کشور است.