- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۷۰ مداح نهاوند عضو مجمع الذاکرین هستند/ کلاس های آموزشی آسیب شناسی عزاداری امام حسین(ع) برگزار شد

احمد قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: مجمع الذاکرین نهاوند قدیمی ترین تشکل مداحی است که در سال ۱۳۷۷ توسط امام جمعه، رئیس دادگستری وقت و جمعی از مداحان شهرستان نهاوند ثبت و راه اندازی شده است.

قیاسی افزود: مجمع الذاکرین نهاوند در حال حاضر دارای ۷۰ عضو مداح است که از این تعداد ۳۰ نفر مداح خانم هستند.

وی ادامه داد: مجمع‌الذاکرین شهرستان با توجه به ابراز نیاز مداحان و ضرورت تمرکز برنامه‌ها شکل گرفته است و برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات منظم و هماهنگ مداحان، پی گیری مشکلات مداحان از جمله بیمه و …مهمترین برنامه های این مجمع است.

photo_2016-10-04_23-39-22

مسئول مجمع الذاکرین نهاوند با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی آسیب شناسی عزاداری امام حسین(ع) ویژه مداحان نهاوند گفت: جلسات مداحان در جامعه همانند یک دانشگاه برای مردم است که باید در آن که فضائل اهل بیت گفته می‌شود تا مردم را با مقام و منزلت آل الله آشنا سازند.

احمد قیاسی با بیان اینکه در حال حاضر سه تشکل، مجمع الذاکرین، کانون مداحان و بسیج مداحان در شهرستان نهاوند فعالیت می کنند افزود: گردهمایی مجمع الذاکرین با حضور برادران و خواهران مداح و ذاکر در سطح شهرستان نهاوند، با برگزاری کلاس های تخصصی آموزش مداحی، رفع نواقص و با هدف ارتقای سطح کیفی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به صورت ماهانه برگزار می شود.