مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 6499

صدای نهاوند:
همزمان با ماه محرم پیکر شهید «قوام کیانی» بعد از 34 سال با حضور پرشور مردم شهیدپرور نهاوند تشییع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، امام جمعه نهاوند صبح پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید «قوام کیانی» ضمن تشکر از حضور پرشور مردم شهیدپرور نهاوند، گفت: شهید قوام کیانی در تیرماه سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده و امروز ۳۴ سال است که مادرش با رنج فراق این بزرگوار روزگار را سپری کرده است.

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی افزود: روزی که به دیدار این مادر بزرگوار رفتیم و خواستیم خبر پیدا شدن پیکر مطهر شهیدش را به او بدهیم از او خواستم خاطره‌ای از شهید قوام کیانی برایمان تعریف کند و او گفت: وقتی قوام به جبهه رفت وصیت کرد که اگر شهید شدم برای من گریه نکنید چراکه دشمنان اسلام و امام خوشحال می‌شوند و این مادر گران‌قدر نیز با تمام وجود به این وصیت عمل کرد.

امام‌جمعه نهاوند تصریح کرد: شهید قوام کیانی بعد از ۳۴ سال در آستانه عاشورای حسینی بازگشت چراکه خواست خداوند متعال بر عاشورایی تر شدن این ملت بوده است.

وی با اشاره به اینکه عزاداری برای اهل‌بیت چند مرحله دارد، گفت: مرحله اول آن سیاه‌پوشی و رخت سیاه بر تن کردن است که اکثراً این کار را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام مغیثی، گفت: مرحله دوم برخی افراد به‌واسطه امام بودن و معصومیت ائمه برای آن‌ها عزاداری می‌کنند اما در مرحله سوم و آنچه شهدایی چون شهید قوام کیانی و سردار حاج حسین همدانی به آن عمل کردند قدم برداشتن درراه شهدا است همچنان که هدف از این مراسم‌ها این مهم است.

لازم به ذکر است: پیکر مطهر شهید قوام کیانی، برای تشییع به زادگاهش شهر کیان منتقل شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. مهدی گفت:

    روحش شاد و یادش همیشه گرامی باد

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش