سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 6837

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

۲۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان نهاوند هزینه شده است

صدای نهاوند:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حوزه بهداشت و درمان در نهاوند نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بیش از یک میلیارد تومان صرف هتلینگ، زیرسازی و بخش‌های بستری خدماتی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حبیب‌الله موسوی بهار ظهر جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان کوثر نهاوندبا اشاره به ورود تجهیزات بسیار زیادی در حوزه تشخیصی و درمانی به بیمارستان‌های استان، گفت: تعداد ۴۵ پزشک متخصص در شهرستان در حال فعالیت هستند که یک‌سوم آن‌ها از نیروهای بومی و متخصص شهرستان نهاوند هستند.

موسوی بهار افزود: در شهرستان نهاوند تعداد کل بستری‌ها طی دو سال گذشته در دو بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری ۹۴ هزار مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان علیمرادیان ۶۰ هزار مورد و در شهید حیدری نیز بیش از ۳۴ هزار مورد بستری انجام‌شده است، ادامه داد: در استان همدان تعداد ۶۸ هزار مورد زایمان‌ طبیعی صورت گرفته که به‌صورت رایگان انجام‌شده است.

موسوی بهار بابیان اینکه در نهاوند بیش از ۱۱ هزار مورد زایمان طبیعی طی دو سال و نیم گذشته انجام‌شده است گفت: در حوزه درمان بیش از ۱۴ میلیارد تومان خرج اجرای طرح تحول نظام سلامت شده که از این میزان نزدیک به ۸ میلیارد تومان یارانه سلامت بوده که شامل ۹۴ هزار مورد بستری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بیمارستان علیمرادیان فرسوده شده بود، گفت: خوشبختانه در بیمارستان علیمرادیان پد هلی‌کوپتر آماده بهره‌برداری شده که افتتاح خواهد شد.

وی بابیان اینکه در استان یک پد هلی‌کوپتر هم نداشتیم گفت: پد هلی‌کوپتر نهاوند چهارمین پد استان است و در سایر بیمارستان‌های استان نیز در حال احداث است.

موسوی بهار با اشاره به گسترش بخش اورژانس و واحد زایمانی «ال. دی. آر» در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان، گفت: واحدهای امحای زباله در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی استان همدان راه‌اندازی شده این در حالی بود که هیچ‌یک از بیمارستان‌های دانشگاهی استان فاقد واحد امحای زباله بودند.

وی با اشاره به ورود تجهیزات بسیار زیادی در حوزه تشخیصی و درمانی به بیمارستان‌های استان، گفت: تعداد ۴۵ پزشک متخصص در شهرستان در حال فعالیت هستند که یک‌سوم آن‌ها از نیروهای بومی و متخصص شهرستان نهاوند هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به‌اضافه شدن ۱۰ پایگاه امدادی اورژانس در استان همدان طی سی سال گذشته گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند نیز یک پایگاه اضافه و در حال حاضر داری ۴ پایگاه اورژانس هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ پایگاه اورژانس در استان همدان، گفت: خوشبختانه طی این مدت تعداد ۴۲ دستگاه آمبولانس جدید وارد استان همدان شده که تحویل واحدهای فوریت‌ها شده که از این تعداد ۵ آمبولانس به نهاوند اختصاص داده شد.

موسوی بهار با تأکید بر اقدام جهادی و انقلابی وزارت بهداشت علی‌رغم مخالفت‌های برخی منتقدین در این خصوص، گفت: در استان همدان ۲۷۰ پروژه بهداشتی  با رفمی معادل ۱۰۵ میلیارد تومان با تأمین وزارت بهداشت استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شروع بکار خواهد کرد که در نهاوند ۳۲ پروژه با ۱۰ هزار مترمربع ساخت‌وساز و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار است که قراردادها بسته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه چهره بهداشت استان همدان در حال تحول است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شیرینی این خدمات را بچشیم و در آینده نیز شاهد تحولات بیشتری باشیم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش