- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نهاوند درسطح استان محروم ترین شهرستان در حوزه راه است /تخصیص ۸ میلیارد تومان برای خرید دستگاه ام آر ای

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حسن بهرام نیا ظهر جمعه در مراسم بازدید قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان دولتی ۱۸۰ تختخوابی کوثر نهاوند اظهار داشت: حضور دکتر حریرچی به‌عنوان قائم‌مقام وزیر بهداشت و مهندس علیزاده که از مدیران جهادی و توانمند محسوب می شوند، در شهر نهاوند برای ما ومردم مغتنم است.

بهرام نیا گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مهندس علیزاده،مجموعه بهداشت و درمان استان و نهاوند و پیمانکار پروژه، تغییرات محسوس و قابل قبولی درروند تکمیل بیمارستان دولتی نهاوند نسبت به بازدید قبلی  مشاهده شد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد اتمام ،تحویل و تجهیز این پروژه  تا پایان سال جاری باشیم.

img_7336

وی با اشاره به وفاق و همدلی بین مسئولین شهرستان عنوان داشت:امام‌جمعه نهاوند به‌عنوان کانون وحدت و همدلی از نعمات این شهرستان است و تحت وفاق موجود بین امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم،با همدلی و هم‌آوایی و به لطف خدا و دعای خیر مردم ،همه مشکلات شهرستان بر اساس بضاعت و منابع موجود ،یکی پس از دیگری مرتفع خواهد شد.

حسن بهرام نیا گفت: خوشبختانه مبنای کار مسئولین شهرستان بر اصل وفاق و همدلی است و من هم از این همدلی احساس نشاط می‌کنم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه از حضور پررنگ رسانه‌های محلی و استانی شهرستان تقدیر نمود و نقش خبرنگاران را در انتشار اخبار مثبت و امیدوارکننده درباره مسائل شهرستان  مؤثر و قابل‌توجه بیان کرد.

بهرام نیا در خصوص پیگیری‌های انجام‌شده برای رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان افزود:به‌دوراز هر نگاه سیاسی و با دیده انصاف باید از تلاش‌ها و مساعدت‌های وزیر محترم بهداشت قدردانی کرد.

وی افزود: وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست و مطالبات به‌حق مردم نهاوند با درخواست اعتبار ۱۲ میلیارد تومان  نماینده مردم نهاوند برای کمک به حوزه بهداشت و درمان شهرستان موافقت و دستور خرید دستگاه آم آر ای موردنیاز بیمارستان نهاوند را بااعتبار ۸ میلیارد تومان صادر کردند.

img_7316

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری و اشتغال که اصلی‌ترین  دغدغه مردم و جوانان  نهاوند است از مسئولین خواست که بر اساس موافقت قبلی وزیر محترم بهداشت و درمان ،کلیه کارکنان بیمارستان جدید با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی جذب و به‌کارگیری شود.

حسن بهرام نیا عدم وجود پزشک سونوگراف زن و همچنین پزشک مغز و اعصاب و برخی  تخصص‌های دیگر را از سایر مشکلات حوزه بهداشت و درمان نهاوند خواند و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌هایی که در وزارت بهداشت انجام‌شده و قول مساعد مسئولین این وزارتخانه، مسئولین استانی نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای به شهرستان نهاوند داشته باشند.

بهرام نیا با اشاره به محرومیت و وجود خلأهای بسیار در حوزه بهداشت و درمان نهاوند افزود:با توجه به اینکه بیمارستان فعلی نهاوند خیر ساز بوده و تابحال نهاوند از امکانات دولتی در این بخش محروم مانده، تأسیس و شروع به کار این بیمارستان که از برکات نظام جمهوری اسلامی است، مایه شادکامی و امید مردم این شهرستان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده‌ای و راه‌های مواصلاتی نهاوند، عنوان کرد: نهاوند در مقیاس استانی محروم‌ترین شهرستان در بحث جاده‌ای است که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص ،این تلاش‌ها قانع‌کننده نبوده است.

نماینده مردم نهاوند افزود: این‌جانب در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کردم ۱۲ کیلومتر راه در مسیر جاده نهاوند_فیروزان وجود دارد که متأسفانه هرچند هفته یک‌بار شاهد تلفات جاده‌ای در این مسیر هستیم وعدم تکمیل این پروژه و تعریض جاده نهاوند به آورزمان،زیبنده دولت و نظام نیست.

حسن بهرام نیا در پایان گفت: در مجمع نمایندگان استان به استاندار و سایر نمایندگان استان عرض کرده‌ام، نهاوند  به دلایل مختلف از کاروان توسعه و پیشرفت کشورو استان عقب‌مانده است و با توجه به تائید سایر نمایندگان محترم ، هرگونه کمکی نسبت به توسعه و پیشرفت و رفع محرومیت‌ها مورد استقبال سایر مسئولین استان نیز واقع خواهد شد.