- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

معاون رئیس‌جمهور با اختصاص سه میلیارد تومان جهت کاوش معبد لائودیسه نهاوند موافقت کرد

حسن بهرام نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند گفت: به منظور شروع، تسریع و شتاب در روند کاوش معبد لائودیسه درخواست اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به وی ارائه شد.

بهرام نیا گفت: در دیدار حضوری روزسه شنبه با مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور نامه درخواست اعتبار این پروژه ارائه و معاون رئیس جمهور با اختصاص این اعتبار موافقت کرد.

وی افزود: بخشی از این اعتبار در سال جاری و بخش دیگر در سال آینده به کاوش معبد لائودیسه اختصاص خواهد یافت و استانداری همدان نیز در جهت آغاز فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه همکاری خواهد کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده ویژه ای از طرف دفتر نماینده به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند در تهران پیگیری روال قانونی جذب این اعتبار خواهند بود گفت: این اعتبار برای آغاز فصل چهارم کاوش و خرید زمین و منازل مسکونی اطراف معبد لائودیسه در نظر گرفته شده است.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند ضمن قدردانی و تشکر از کلیه دست اندر کاران وبرگزار کنندگان  همایش کاوش معبد لائودیسه که در تیرماه سال جاری برگزار شد گفت: همراه با مردم نهاوند برای ظهور آثار تاثیر گذار کاوش معبد لائودیسه در آینده ی اقتصاد و تاریخ و توسعه ی نهاوند، در زمینه ی برنامه ریزی ،تخصیص اعتبار ، نظارت و اجرا و دعوت از نخبگان و باستان شناسان برای رسیدن به یافته های دیرینه شناسی، با تمام توان تلاش خواهم کرد.