- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی قبور شهدا اختصاص یافت/۵۰ میلیون تومان جهت تکمیل ساماندهی قبر شهید حیدری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، علی خزایی ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان نهاوند اظهار داشت: امسال ۲۲۰ میلیون تومان برای تکمیل و اتمام ساماندهی قبور شهدای روستایی، ۲۵۰ میلیون تومان به منظور ساماندهی قبور شهدای گمنام بام نهاوند، ۱۸۰ میلیون تومان برای نصب المان شهدای گروه ابوذر و ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل ساماندهی قبر شهید حیدری اختصاص یافته است.

خزایی با بیان اینکه امسال عملیات ساماندهی قبور شهدای روستایی به اتمام می رسد گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و جدیت استاندار، فرماندار و معاون فرماندار نهاوند طی یک هفته آینده عملیات اجرایی المان گروه انقلابی ابوذر در میدان ۱۵ خرداد آغاز می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۱۰۳ گلزار شهری و روستایی وجود دارد که از این تعداد ۷ گلزار در شهر نهاوند و مابقی در روستاهای شهرستان است.

وی بابیان اینکه ۳۱۱ شهید در باغ بهشت، ۵۶ شهید در امام زاده محمد و علی، یک شهید در مسجد شهید حیدری، ۳ شهید در آل آقا، ۱۴ شهید در فیروزان، ۳۸ شهید در برزول و ۲۱ شهید در شهر کیان مدفون‌شده اند، گفت: در شهر نهاوند و نقاط شهری دیگر نیز ۴۴۴ مزار شهید وجود دارد.

خزایی در ادامه با اشاره به اینکه در روستاهای نهاوند ۹۶ گلزار شهید با تعداد ۴۰۹ مزار وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۶۳ گلزار شهید روستایی با ۳۴۶ مزار ساماندهی شده است.

وی عنوان کرد: ۳۳ گلزار شهید روستایی با ۶۳ مزار همچنان نیازمند ساماندهی هستند.

خزائی در ادامه با تأکید بر اینکه گروه انقلابی ابوذر در نهاوند مظلوم واقع‌شده است، گفت: پس از ۴۳ سال از شهادت این گروه هنوز المان و یا اقدامی برای شناساندن آن‌ها انجام‌نشده است.

وی اظهار داشت: طی سال جاری با توجه و همت فرماندار و مسئولان استانی ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا و المان سازی در نظر گرفته‌شده است.