سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 7262

صدای نهاوند:
شهردار گیان از برگزاری همایش «گیان، شصت قرن تمدن و آبادانی» در شهرگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، هوشنگ کیانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند بابیان اینکه این همایش پلی برای آینده بهتر شهرگیان است، گفت: همایش «گیان، شصت قرن تمدن و آبادانی» به‌دوراز هرگونه نگاه سیاسی و کاسب‌کارانه و اقتصادی در شهرگیان به همت بخشداری، بنیاد ایران‌شناسی؛ میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری گیان کلید خورده است.

وی بابیان اینکه مطالب بسیار ارزنده‌ای درگیان وجود دارد که اما توانایی ارائه آن تاکنون وجود نداشته است، تصریح کرد: اساتید حوزه ایران‌شناسی و باستان‌شناسی با توجه به اشرافیت کامل بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناطق کشور دانشجوهای مربوطه را برای تهیه مقاله در سطوح ارشد و دکتری به شهرگیان سوق داده‌اند.

شهردار گیان اظهار کرد: متأسفانه با توجه به اینکه در شهرگیان کارشناسان مجرب این حوزه حضور ندارند و یا مطلب یا کتب قابل استنادی منتشرنشده در ارائه مطالب به دانشجوییان ناتوانیم درصورتی‌که اگر این دانشجویان به‌صورت کامل از پیشینه کهن این دیار باخبر شوند برای تشویق سایرین و همچنین اطلاع‌رسانی می‌توانند مؤثر واقع شوند.

وی اظهار کرد: تنها هدف شهرداری و مسئولین اجرای این همایش در راستای شناساندن گیان به مردم و همه هم‌وطنان و اساتید این حوزه است.

کیانی بابیان اینکه اشتغال در حوزه گردشگری بخش مهمی با توجه به وضعیت اشتغال است، تصریح کرد: ما در گام اول تنها به دنبال معرفی این کهن دیار هستیم.

وی در ادامه بابیان اینکه شهرگیان مورد کم‌لطفی مسئولین استان همدان قرارگرفته است تصریح کرد: شهرداری باهمت مردم و بهره‌گیری از توان برخی ادارات با بضاعتی ناچیز اقدام به برگزاری این همایش کرده چراکه گیان به علت محرومیت منطقه نادیده گرفته‌شده است.

شهردار گیان در پایان گفت: این همایش ۴ آذرماه سال جاری با حضور برخی مسئولین کشوری،استان و شهرستان در شهر گیان برگزار می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. کیانی گفت:

    براستی مفهوم این همایش چیست ؟
    محققان از اقتصاد شهر گیان بنویسند ، از توسعه ورشد و رونق تجارت شهر بنویسند ، از بافت فوق العاده زیبای شهر بنویسند ، از وضعیت بسیار خوب محیط زیست سراب بنویسند ، از آن دیوار قشنگ اطراف تپه باستانی بنویسند یا از وضعیت بهداشتی جداول و کوچه های پر از زباله شهر بنویسند . …. اسمش شهره دوازه ساله شده شهر نه مثل بعضی از روستاهای نهاوند میدان داره نه یه بلوار ورودی ، به ورودی سمت گیل آباد و تپه باستانی که جاده اصلی به سمت برزول هستش نگاه کنی همه چی دستت میاد تو شب که اصلا آنقدر چراغانی و روشنه که نمیتونی جلوی پاهاتم ببینی در ضمن یه گردشگری یکی که نه هزاران نفر از استانهای غربی که از این ورودی وارد میشند تا وسطهای شهر که برسند از یک نفر سوأل می کنند گیان کجاست ؟ … آب پاشی درختان شهر فقط و فقط مختص یه وجب بلوار جلوی شهرداریه باقی درختان شهر حسرت به دل می مونند ….. باقی توصیفات بمونه …. مردم شریف گیان به همایش نیاز ندارند … نیاز دارند که شهرشون بعد از دوازده سال بشه شهر ……. با یاری خداوند و حضور چشمگیر همگی مردم شریف شهر گیان در انتخابات ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ و انتخابی نو زمینه رشد و توسعه یکباره شهر گیان فراهم خواهد شد .

  2. حسین گفت:

    سراب .تپه و شهرگیان را سالم و تمیز نگه داریم…..

  3. همشهری گفت:

    پس کی ثبت جهانی می شود.نهاوند با این همه آثار باستانی و گردشگری نه هنوز جزء شهرهای توریستی ایران شده و نه از پتانسیل های خدادادی درست استفاده می شود.نهاوند توریستی هنوز شناخته شده نیست . توریست و جهانگردی یک صنعت است نه تفریح.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش