- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

تکریم ارباب رجوع به معنی تن دادن به امور غیر قانونی و فراتر از حدود مشخص نیست

امیر رضا یوسفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع رعایت ادب و متانت در برابر مراجعین تحت هر شرایطی است که این مهم در شهرداریها به ارتقای مشارکت عمومی و رشد درآمدهای شهری منتهی می شود.

یوسفیان تکریم ارباب رجوع را از مظاهر مهم «حقوق شهروندی» بیان کرد و بر خدمت رسانی سریع، سالم و بی منت به مردم تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از محورهای مهم خدمت رسانی به شهروندان و مراجعین نهادها با شعار و سخنرانی محقق نمی شود و برای نیل به این هدف مهم نیازمند توسعه خدمات الکترونیکی می باشیم .

وی با بیان اینکه توسعه خدمات الکترونیک موجب کاهش مراجعه شهروندان به نهادهای خدمت رسان می شود و همچنین کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه دارد، گفت: ارائه خدمت به شهروندان در بستر مجازی ارتقای سلامت اداری و افزایش سرعت کارها را به همراه دارد، ضمن آنکه از خطای انسانی نیز کاسته می شود . 

شهردار نهاوند از جمله اقدامات شهرداری نهاوند در راستای ارتقای خدمات الکترونیک را واگذاری برخی امور به دفاتر پیشخوان دولت،راه اندازی سامانه ۱۳۷و… بیان کرد و افزود:این شهرداری در نظر دارد اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی به منظور رفاه حال شهروندان نهاوندی در آینده نماید.

یوسفیان با تاکید بر اینکه در دولت الکترونیک شهروندان محدودیت زمانی و مکانی برای دریافت خدمات مورد نظر را نخواهند داشت، تصریح کرد : خدمت رسانی در پرتال های برخط (آنلاین) به صورت شبانه روزی است و در آن عامل انسانی هیچ نقشی ایفا نمی کند فلذا مداخلات و خطاهای انسانی نیز کاهش می یابد و شهروندان در یک بستر ایمن و سلامت خدمات خود را دریافت می کنند و نارضایتی ها نیز کاهش می یابد.