جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 7277

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند گفت: طی سالهای گذشته با درخواست شورای شهر گیان، این تپه باستانی محصور شد اما امروزه برخی اقدامات همچون دفن زباله و ورود احشام به این منطقه تاریخی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محسن جانجان اظهار داشت: طی سال‌های گذشته با همکاری مسئولین وقت شهرستان نهاوند اعتباری برای ساماندهی تپه «گیان» نهاوند تخصیص داده شد.

جانجان ادامه داد: طی سالهای گذشته با درخواست شورای شهر نهاوند، این تپه باستانی محصور شد اما امروزه برخی اقدامات همچون دفن زباله و ورود احشام به این منطقه تاریخی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه طبق توافق انجام‌شده با شورای شهر و شهرداری گیان طی هفته‌های آتی نسبت به برداشتن دیوارهای بتنی اطراف این تپه باستانی اقدام خواهد شد، گفت: بناها و تپه‌هایی چون تپه باستانی گیان که قدمتی بیش از ۷ هزار سال دارد از گذشته تاکنون در اندیشکده های ایران‌شناسی و میراث فرهنگی مورداتکا برای باستان‌شناسان بوده‌اند چراکه به دوره های بسیار دور همچون دوره پیش از اسلام بازمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به قدمت دیرینه شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای ۲۰۰ اثر ثبت‌شده نظیر تپه‌ها، بناها و غیره است که طبق برنامه‌ای که امسال اجرا خواهد شد این آثار تاریخی بازنگری و بررسی می شوند.

جانجان افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بازنگری و بررسی آثار موجود و آثار جدید معرفی‌شده در شهرستان نهاوند تعداد آثار و ابنیه‌ تاریخی نهاوند به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ اثر برسد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش