سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 7412

صدای نهاوند:
اوج بی رحمی جاده های استان همدان در شهرستان نهاوند قرار دارد که در 7 ماه گذشته با وقوع بیش از 105 حادثه دلخراش 32 کشته و 117 مجروح برجای گذاشته و باعث وحشت مردم نهاوند، مسافران و زائران عتبات عالیات شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، شهرستان نهاوند گرچه بعنوان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان همدان مطرح است اما در بسیاری زمینه های شاخص های مهم و تأثیر گذاری دارد که نهاوند را در کشور، استان و غرب کشور زبانزد عام و خاص کرده و همین موضوع باعث شده بسیاری از هموطنان برای دیدن شهر نهاوند با قدمت تاریخی هفت هزار سال قبل از میلاد، شهر سراب های خروشان، شهر دروازه ورود اسلام به ایران، شهر گروه ابوذر، شهر سقوط اولین مجسمه شاهنشاهی، شهر معبد لاودئیسه و شهر محوری زیارت عتبالت عالیات به نهاوند سفر کنند اما غافل از اینکه جاده های بی رحم و نا امن نهاوند تنها در ۷ ماه گذشته شاهد بیش از ۱۰۵ فقره تصادف و کشته شدن ۳۲ تن و مجروح شدن بیش از ۱۱۷ تن از همشهریان بوده است.

۵۴۶۳۸۵_kolh33qo

 

با بیان این ویژگی ها بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهمترین نیازهای شهرستان نهاوند است که به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه شهرستان محسوب می شود اما  متأسفانه این بخش از عقب ماندگی شدیدی در سالهای گذشته رنج می برد.

هرچند در سه سال گذشته با انتشار گزارش های متعدد پایگاه خبری صدای نهاوند و پیگیری و رایزنی مسئولان، ورودی و خروجی شهر نهاوند از محور کرمانشاه و بروجرد تعریض و اصلاح شد اما آنچه امروز مردم نهاوند، زائران و مسافران از آن وحشت دارند و متأسفانه در چند ماه گذشته بیش از ۳۲ کشته و ۱۱۷ مجروح به همراه داشته محور نهاوند-همدان از جاده آورزمان است و نهاوند-کرمانشاه  است که اگر مسئولان فکری به حال آن نکنند باید منتظر صحنه های دلخراش دیگری باشیم و بازهم آه حسرت و داغ و یتیمی و درد و هجران و ماتم فرزندان و خانواده های که قربانی جاده های ناامن نهاوند قرار می گیرند.

۷۸۴۵۲۸

جاده آورزمان که مسیر نهاوند-ملایر و نهاوند-همدان را نسبت به جاده اصلی که در محور بروجرد قرار دارد نزدیک تر می کند و جاده نهاوند- فیروزان حدفاصل پل حاجی علی مراد تا شهر فیروزان در چند سال گذشته تا توانسته صحنه های دلخراش تصادف و مرگ و حادثه خلق کرده است، اما اوج بی رحمی های این جاده در دوماه گذشته بوده است.

از مشکلات اساسی شهرستان نهاوند که عاملی برای عقب‌ماندگی آن شده وضعیت نامناسب جاده ها و بن بست بودن این شهرستان است که متأسفانه تا سال ۱۳۹۰ مورد بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان قرار گرفته اما در سه سال گذشته وضعیت راههای ورودی و خروجی نهاوند تغییر یافته و مقدار قابل توجهی از تصادفات منجر به فوت کاهش یافته اما در محور آورزمان و کرمانشاه متأسفانه  نامناسب بودن جاده‌ ارتباطی تاکنون جان چندین نفر را در ماه های اخیر گرفته و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده که  این موضوع باعث نگرانی مردم شهرستان نهاوند شده است.

۵۲۶۱۴۵۶_۵۴۱

و در این میان مردم نگران و هراسان نهاوند یک سوال از مسئولان دارند، چرا تعریض و ساماندهی دو جاده نهاوند-آورزمان و نهاوند-کرمانشاه این همه زمان برده است و  عملیات اجرایی این دوپروژه هر از چند ماهی تعطیل و دوباره شروع می شود و باید قربانی شدن چند انسان و همشهری دیگر باشیم و در پایان جان انسانها برای مسئولان چقدر ارزش و بها دارد؟

استاندار همدان سال گذشته تردد وسایل نقلیه سنگین همانند تریلی و کامیون را به کلی در این محور ممنوع کرد و تردد کامیون ها هم در روزهای تعطیل و پنج شنبه و جمعه ممنوع شد اما چرا این دستور استاندار همدان به فراموشی سپرده شد و رعایت نمی شود؟

مسئولان بدانند اخبار همچنان از وقوع حوادث خونبار از این دو محور حکایت دارد و تیترهای که سایه وحشت و ترس را بر شهر نهاوند حاکم می کند، اما اینبار مسافران و زائران کربلا هم برای عبور از جاده های نهاوند با نگرانی آیت الکرسی می خوانند و صلوات می فرستند.

photo_2016-08-13_23-58-49-590x333

با این تفاسیر محور نهاوند-آورزمان و نهاوند کرمانشاه جاده ای پرمخاطره و ترس آور است که سالها و ماه های گذشته قاتل خیلی از همشهریان بوده و تعدادی از خانواده ها را داغدار کرده است، با توجه به حجم ترافیک این دو محور، محل تردد خیل عظیم زائران کربلا و تعداد وسایل نقلیه‌ای که در آن تردد می‌کنند و همینطور شرایط ویژه آن از جمله تبدیل شدن به راه‌میانبر بخش زیادی از کامیون‌ها لازم است تا مسئولان مربوطه با اتخاذ تدابیر ویژه و فوری بهسازی و اصلاح فیزیکی این جاده مانع تکرار حوادث ناگوار دراین دو محور شوند.

این خواسته عمومی ۲۰۰ هزار نفری مردم شهرستان نهاوند از مسئولان مربوطه است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. توسعه گران ایالت نهاوند41 گفت:

    کم کاری از اداره راه وشهرسازی نهاوند و همدان است.به نظر من این همه کوه که جلوی دید راننده ها رو تا آورزمان گرفته صاف کنید.نمی خواد جاده درست کنید.مردم خودشون جاده رو پیدا می کنند .جاده کرمانشاه هم که دشت وسیعیه دوتا لاین بیشتر کنید.عرضه ندارید بهانه پول میارید.همیشه پول هست اراده نیست.باید جان شما مسئولین به خطر بیفتد تا به فکر باشید.

  2. nima گفت:

    اگه خود این مسئولین یا بچه هاشون در این جاده های نهاوند کشته یا زخمی بشن شاید از خواب بی عرضه گی مقام طلبی بیدار بشن و یه کاری بکنن.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش