- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جاده نهاوند-آورزمان به قتلگاه عمومی تبدیل شده است/احداث ایستگاه مسافری و بار انداز جدید در نهاوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، در پی وقوع تصادفات و حوادث ناگوار و تلخ پی در پی ماه ها و خصوصا چهار روز گذشته در محور های مواصلاتی شهرستان نهاوند و انعکاس آن در پایگاه خبری صدای نهاوند، به منظور بررسی نهایی و اتخاذ تصمیمی مشترک و عملیاتی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نهاوند و مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان روز پنج شنبه با حضور در جاده آورزمان- نهاوند ضمن بازدید از روند اجرای کار توسط پیمانکاران پروژه ها، در نشستی مشترک موارد لازم برای تسریع و تکمیل محورهای پر خطر ،به ویژه محور آورزمان را بررسی و مصوب کردند.

در این جلسه که بصورت کارگاهی و میدانی در محل کارگاه اجرای عملیات مسیر آورزمان برگزار شد، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهاوند در بحث راه های مواصلاتی و توسعه آن محروم و فقیر مانده است ،گفت: دلایل متعددی در این عدم توسعه یافتگی دخیل است که این موضوع مربوط به امسال یا سالهای گذشته نیست و حجم این محرومیت در طول سالیان گذشته انباشته و امروز برای مردم و مسافرین عبوری از مسیرهای منتهی به نهاوند مشکل ساز شده است.

img_7793

حسن بهرام نیا افزود: تمام عوامل و مسئولینی که به تناسب موقعیت کاری  به نوعی در ایجاد این روند دخیل بوده اند ،در پیشگاه خدا و مردم مسئولند و باید پاسخگو باشند.

 بهرام نیا افزود: امروز سوای ثروت و سرمایه اقتصادی،بزرگترین سرمایه هر جامعه ای نیروی انسانی آن است، که متاسفانه با وجود زیر ساخت های نا مناسب ( که همین راههای مواصلاتی نامناسب هم جزیی از آن است)سرمایه های انسانی شهر ما بصورت خاموش یکی پس از دیگری از دست می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه محور آورزمان-نهاوند  و نهاوند- کرمانشاه به خاطر عدم وجود استانداردهای لازم امروز به قتلگاه عمومی مردم و محلی برای نگرانی و تشویش ذهن خانواده ها  تبدیل شده است که گواه آن هم آمارهای اعلام شده در این زمینه است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول ۷ ماه گذشته در تصادفات جاده های حوزه نهاوند نزدیک به ۳۵ کشته و ۱۲۴مصدوم و زخمی بر جای مانده است که آماری وحشتناک و نگران کننده است.مضاف بر این در ایام جاری  هم با حجم بیشتر تردد از این محورها به واسطه تشرف خیل عظیم زائرین عتبات عالیات بیم آن می رود که این حوادث تکرارشود.لذا همه مسوولان شهرستان و استان باید با تعامل و همگرایی راه سریع برون رفت از این وضعیت را  شناسایی و عملیاتی نمایند.

img_7799

حسن بهرام نیا افزود:وقتی میگویم  در این حوزه کوتاهی شده ، منظور مافقط راه جاده ای وزمینی نیست،متاسفانه در بحث توسعه ریلی و راه آهن مسیر نهاوند هم این اتفاق به شکل دیگری رخ داده است.به عنوان مثال ایستگاه قطاری که برای نهاوند (در فیروزان) طراحی وجانمایی شده است.کارایی لازم برای ارائه خدمات به بخش وسیعی از  شهروندان نهاوند را ندارد از این جهت که فاصله  تقریبی ریلی ملایر تا نهاوند ۷۲ کیلومتر و فاصله زمینی ایستگاه راه آهن در فیروزان تا نهاوند تقریبا ۴۰ کیلومتر است . این در حالی است که فاصله جاده ای ملایر تا نهاوند ۵۵ کیلومتر بوده و هیچ منطقی طی مسافت ۵۵ کیلومتری برای آمدن از ایستگاه راه آهن ملایر (و یا بالعکس) را بر  ۱۱۲ کیلومتر ترجیح نمی دهد.

بهرام نیا گفت: در دیداری که با معاون وزیر نیرو انجام شد.مقرر شد در بحث توسعه ریلی و خط آهنی که قرار است مسیر ملایر را  در اطراف روستای کهریز ناظم به بروجرد(شبکه ریلی جنوب کشور) متصل کند .به گونه ای طراحی شود که ایستگاه مسافری و بار انداز در نزدیکترین نقطه به نهاوند در نظر گرفته شود.تا مردم از نعمت واقعی قطار بتوانند بهره مند شوند.

وی در ادامه با اظهار نارضایتی از کار پیمانکاران و مجریان محورنهاوند-آورزمان ،از مدیر کل راه و شهرسازی خواست با نظارت بیشتر بر توسعه و تجهیز کارگاههای اجرای عملیات به تسریع اجرای مطلوب عملیات این محور اقدام نمایند.