- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

استکبارستیزی از ویژگی های اصلی اربعین حسینی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند در مصلی این شهر افزود: استکبارستیزی از ویژگی های اصلی اربعین حسینی است و هر کدام از گام های پیاده در این مسیر مانند تیری بر قلب مستکبران جهان است.
مغیثی در خصوص ارزش راهپیمایی برای زیارت امام حسین افزود: در روایات زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده توصیه شده و دارای ثواب فراوانی است و زیارت نامه اربعین نیز نکات دقیقی در دل دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تاریخ بشریت تا کنون چنین اجتماع عظیمی را سراغ ندارد اضافه کرد: عاشقان و دلدادگان به امام حسین (ع) بدون وحشت از خطر داعش و سایر دشمنان ، عاشقانه در این اجتماع انبوه شرکت کرده و هیچ ترسی از تهدید دشمنان به دل راه ندادند.
وی با اشاره به اینکه واقعه بزرگ کربلا و قیام خونین امام حسین (ع) نه تنها مسلمین بلکه پیروان سایر ادیان را نیز بهت زده کرده است گفت : بیش از ۶۰ کشور متشکل از مسلمان و غیر مسلمان در این همایش معنوی حضور دارند و از همه مذاهب در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.
امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: از روز شنبه ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج است و اهمیت بسیج امروز بر کسی پوشیده نیست لذا باید سعی کرد این هفته به بهترین شکل گرامی داشته شود.
وی به فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند:’ بسیج لشکر مخلص خداست.’ و لذا می بینیم همین اخلاص بسیجیان باعث شده که انقلاب در برابر همه توطئه ها بیمه شود .
 وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در رابطه با انتخابات آمریکا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در آمریکا هر کسی روی کار بیاید برای ایران فرقی نمی کند چون آنها با ما مخالف هستند و ماهیت استکبار ستیزی انقلاب هم همواره در تقابل با آمریکا است.