جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 7613

صدای نهاوند:
هیچ وقت حین عمل پیگیر مسائل نیستیم، در راه انجام صحیح آن کمک نمی کنیم و دنبال نتیجه نهایی از طرف خود هستیم که یا خوب خواهد شد یا بد. اگر خوب بود حسادت می کنیم و نتیجه اش آبروریزی و برکناری! اگر بد هم بود که چه بهتر، منتظر همین لحظه بودیم تا خرابش کنیم!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، شهر نهاوند با قدمتی هفت هزار ساله از دیرباز تجلی گاه، حوادث و اتفاقات کم نظیری با بزرگ مردانی بوده است که هرکدام نمودی بخش های مختلف تاریخ در زمان های خاص خود محسوب می شدند. خطه ای که در تربیت فرزانگان و شخصیت های تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی و مذهبی و علمی زبانزد بوده است.

نگاهی به تاریخ سراسر آموزنده شهرستان نهاوند حاکی از آن است که این شهرستان در ادوار مختلف قبل وبعد از استقرار نظام اسلامی نقشی عزت آفرین در کشور و  منطقه غرب ایفا نموده است و نام آن همواره تداعی کننده حوادث و انسانهایی بزرگ بوده است اما بدبختانه امروزه با گذشت زمان شاهد هستیم که جایگاه بلامنازع آن در منطقه، درعرصه های مختلف و نسبت به سایر شهرهای اطراف دچار افت و رکود شده است و حتی از بدیهی ترین و ابتدایی ترین امکانات توسعه محروم مانده است.

اما به راستی درد اصلی نهاوند و مشکل پنهان شده ای که مانع توسعه سیمای شهری و تغییر مبلمان شهری نهاوند شده است چیست؟

شهری که فاقد هرگونه زیرساخت شهری می باشد و شهرستانی که توسعه آن از پارادایم خاصی پیروی نمی نماید! و هیچ پیشرفت قابل توجهی از نظر عمران و آبادی، چه در مرکز شهر و چه در مناطق مختلف آن دیده نمی شود.

چرا نهاوند ریخت شهری ندارد؟چرا نهاوند در جانمایی طرح ها مشکل دارد؟ چرا هر آنچه در نهاوند اجرا می شود بعد از افتتاح نارضایتی مردم را به همراه دارد؟چرا احداث و تعریض خیابانهای نهاوند سالهای سال طول می کشد؟ چرا در نهاوند هر گونه اقدام نو و زیرساختی در جهت توسعه و تغییر سیمای شهری محکوم به شکست است؟چرا هر طرح و پروژه ای که در شهرهای اطراف نهاوند موجب پیشرفت و توسعه و به به می شود، وقتی در نهاوند می خواهد اجرا شود با سنگ پرانی عده ای موجه می شود و چرا و چرا و چرا و مهمتر از همه چرا مردم نهاوند می گویند نهاوند چه شهری است که اگر یزدگرد سوم زنده شود راحت راه کاخش را پیدا می کند!!

جواب این چراها مشخص است:

در نهاوند فرهنگ مبارزه برای طلب حق، کار و تلاش و حس سخت کوشی و مشارکت مردم در حضور و مشارکت طرح ها و پروژه های شهری دچار مشکل است و متأسفانه به جای آن فرهنگ سهم خواهی طایفه ای، گروهی و جریانی وجود دارد که وقتی منافع آنها تامین باشد سکوت می کنند و هر گاه چیزی به آنها نرسد به اسم مردم و به نام مردم خون خواهی می کنند.

مردم مسئولیت پذیر نیستند و گفتمان “به من چه!!” و “کلاه خودت رو بگیر که باد نبره” کاملا در جریان است؛ تنها انتظاراتی که از مدیران خود دارند، انتظارات بیشتر عاطفی و شخصی است و نه انتظارات توسعه ای شهر؛ به هیچ وجه از رفتار رقابتی و برتری جویی برای خدمت به شهرستان برخوردار نیستند و تنها به خاطر منافع شخصی و با روش های نا بهنجار و غیر اخلاقی دست به تخریب هم می زنند.

مهمترین عامل و راز اصلی عقب ماندگی شهرنهاوند، خود ما اهالی و ساکنین شهر هستیم ،زیرا ماها عادت داریم دنبال حرف و حدیث باشیم و بگوییم کیه کیه؟ چیه چیه؟ چی شده؟ شنیدی؟ میگن که … ، دارن …. ، احتمالاً …. و دنبال لغزش کسی هستیم که انگشتمان را بکنیم توی چشمش و بگوییم آهاااااااا پیدات کردیم پس تو بودی.

ما یا در انتخابمان اشتباه می کنیم که افراد فاقد صلاحیت و تخصص و بی اعتنا انتخاب می کنیم و یا اینکه افراد خوبی انتخاب می کنیم اما نمی گذاریم کار کنند و چوب لای چرخش می گذاریم تا خودش التماس کنان دار فانی شهر را وداع گفته و فرار را بر قرار ترجیح دهد.

اما اینک راه و چاره چیست؟ و برای برون رفت از این حالت رکود ، کجا و سراغ چه کسی باید رفت؟ و اصلاً چه کسانی بیشتر در این امر نقش موثرتری دارند؟

هیچ شهری توسعه نمی یابد مگر اینکه عزم و اراده ای جدی در عقبه آن وجود داشته باشد و این مهم میسر نمی شود جز با عزم و اراده ای همگانی که نمود آن باید در رفتار، سکنات و عملکرد کلیه افراد موثر در این زمینه، بویژه مسئولان ارشد، صاحب نظران و اندیشمندان ونخبگان این خطه ظاهر شود.

مردم نهاوند یکبار برای همیشه باید حساب خود را با عده ای قلیل که هر گاه منافع و جیب آنها تامین و پر شد سکوت می کنند و هرگاه منافع و جیب آنها پر نشد شروع به کارشکنی و تخریب و سنگ اندازی در راه توسعه نهاوند می کنند روشن کنند.

مردم نهاوند باید با همین عده که  هر گاه  به نوای برسند، چشمانشان بسته، زبانشان لال و حافظه و یاد آنها خالی است و هر گاه افراد آزاده و مدبر مقابل خواسته های نابحق و زور آنها قیام کنند، در لباس مردم مخفی و مدافع حق و حقوق مردم می شوند تا رای و نظر مردم را قربانی اهداف شوم و پلید خود کنند اتمام حجت کنند.

آدرس این عده خیلی دور و تاریک نیست بلکه نزدیک و روشن است، فقط باید خوب تفکر کرد و به عقب و حال نگاهی انداخت تا مشخص شود این عده در کجاها و در چه زمان های سکوت کرده اند و در چه زمانی وکجاها برای به دست آوردن منافع شخصی حق و حقوق مردم را مطرح کردند و وکیل و قیم مردم شدند.

یادمان باشد، هنوز و برای همیشه گلایه و شکایت داریم از کسانی که خیابان آزادگان را احداث کردند تا توسعه و تغییر سیمای شهری نهاوند را قرن ها به تاخیر اندازند!!

راستی ! در این رهگذر هر کدام از ما چه نقشی داشته ایم ؟

آرزوهای کوچک  و کم رنگ  ما  ،چه نقشی در این عقب ماندگی داشته اند ؟

حسادت ، بخل ، از صحنه برون کردن ، خود بد بودن و غریب دوست داشتن ها چه نقشی داشته اند ؟

عدم پرسش از مسوولان ومدیران ناکارآمد ، تحقیر بزرگان و بزرگ کردن کوچکان و تملق و چاپلوسی چه نقشی را ایفا کرده اند ؟

تنگ نظری ، زیرپاخالی کردن ، برچسب زدن ، پرونده ساختن ، یقه گرفتن و بی انگیزه کردن  چه نقشی را بازی کرده است ؟

با کمی تعمق و رفتن به پستوه ذهن و یادهایمان ، فکر کنم همه  ما در این عقب ماندگی سهمی داشته ایم !

اگر می خواهید نهاوند بیش از این از شهرهای اطراف عقب نمایند، اگر می خواهید را نفس کشیدن نهاوند را باز کنید، اگر می خواهید شاهد تغییر مبلمان و سیمای شهری و توسعه باشید، مردم باید خود به میدان بیایند و اجازه ندهند مواجب بگیران دیروز و مرفهین بی درد امروز به اسم مردم و به جای مردم حرف بزنند و تصمیم بگیرند.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. نهاوند مرکز ایالت غرب کشور گفت:

    مردم نهاوند همیشه درصحنه حضور داشته اند و باعث تغییرات بزرگ بوده اند.مطمئنا نهاوند دوباره به توسعه و عزتش در ایران و غرب کشور باز میگردد.

  2. امیر گفت:

    با اینکه نهاوند ۱۰ سال شهردارثابت نداشته و به دلیل حسادت های کورکورانه و بچه گانه مسئولین در گذشته هیچ فعالیتی نمایانی در این شهر انجام نگرفته.و با اینکه نسبت به نامش توسعه یافته و پیشرفته نیست ولی از شهرهای همجوار تمیزتر است که این نشان دهنده فرهنگ بالای شهروندان نهاوند دارد.زنده باد لائودیسه.

  3. حسین گفت:

    نهاوند ثروتمند زیاد دارد وخیلی تعصب هم به نهاوند دارند چه در تهران و خارج از کشور و حتی در خود نهاوند ولی متاسفانه زیر ساخت در نهاوند وجود ندارد.شهری که زیر ساخت داردسرمایه گذارها هجوم میارن.

  4. موسوی گفت:

    شهردار جدید و فرماندار شهر رو فعال کرده اند.

  5. نهاوندیان گفت:

    جناب آقای یوسفیان و رضی.نهاوند فقط با پروژه های بزرگ تغییر سیما می دهد.ایجاد رو گذر و پل متقاطع.نصب تلویزیون های شهری.فرمانداری ویژه.تعریض خیابانها.پل های عابر برقی.شهرداری منطقه ۲٫ایجاد بزرگراه های شهری.ایجاد مجتمع های تجاری و مسکونی.نصب المان و تندیس بزرگان،عالمان و مشاهیر فرهیخته ایران و نهاوند.نهاوند شهراولین ها.

  6. علی گفت:

    سران مملکت هیچ عرقی به نهاوند ندارند .با حرف نهاوند نهاوند نمی شود.

  7. سپهرنهاوندی گفت:

    مه خوومم ناونیم.خاک پاکم ناونه.

  8. پرهام سیف گفت:

    توسعه و پیشرفت.رفاه ومعیشت حق مردم ایالت نشین نهاوند است.

  9. کهزادی گفت:

    یکی از راه های توسعه و پیشرفت نهاوند.توسعه دانشگاه های این شهر است.دانشگاه ملی نهاوند.علوم پزشکی نهاوند.دانشگاه علوم گیاهان دارویی نهاوند ودانشکده ورزش.که پایه ها و اساس آن را دارا می باشد.

  10. یه دوست گفت:

    سلام
    درود بر شما آقای صادقی..
    با عرض پوزش باید بگم درست که ما مردم نهاوند خود مقصر اصلی هستیم ولی به نظر بنده اهالی خبر در نهاوند و در راس همه شما نیز مقصر هستین !! چرا که حرف دل مردم را کمتر میزنید و کمتر انتقاد میکنید و اگر هم انتقادی بوده در پرده و کم رنگ که این خود باعث شده مردم نهاوند کمتر در جریان امور شهری قرار بگیرند؛ و راه برای عده ای باز و بازتر بماند.
    یک خبرنگار واقعی نباید بیمی از مخالفان، هرچند با قدرت و نفوذ داشته باشد.. بی شک نیروی مردمی از فرد یا خبرنگاری که صادقانه و دلسوزانه و در جهت اعتلای شهرش بدون ترس از بادها و شاید هم طوفانها بکوشد، محکم و خالصانه حمایت خواهند کرد

  11. بهنام گفت:

    مسئولین با مردم با صداقت صحبت نمی کنند.

  12. علي رضا از تهران گفت:

    واقعا هر نهاوندی تاسف میخورد که شهر من با این همه سر سبزی و این همه سرابهای خروشان و این هوای پاک و با این طبیعت دیدنی چرا برخی از شهرهای کشور و استان ها اسم شهر نهاوند به گوششان نخورده است.جالب است آدرس شهر من را در کنار شهرهای بروجرد و ملایر(دولت آباد قدیم)به گوششان خورده است.واقعا جای تاسف و تاسف و تاسف است.شما کدام شهر را می شناسید که شهری ۳ سال بدون نماینده باشد.به قول آقای صادقی این عقب ماندگی شهر از خود مردم شهر است .واقعا در طی ۳ سال بی نماینده بودن نهاوند اعتراضی از طرف مردم صورت گرفت. ما خودمان نمی خواهیم که شهرمان ترقی کند.فقط کار روزانه برخی از مردم این است که مفتش باشند به جای اینکه به فکر شهر باشیم سر از زندگی مردم در می آوریم.هر سرمایه گذاری که به شهرمان می آید آنقدر حرف پشت سرش در میآوریم ( مثلا میگیم این همه پول را از کجا آورده حتما یک خلافی انجام داده) که بیچاره را فراری میدهیم .دوستان شاید باورتان نباشد یک ژنی که در تمام مرم نهاوند هست که به صورت موروثی به نسل ها انتقال پیدا کرده این است که چشم نداریم همسایه بغلی ترقی نماید .باور بفرمایید که پیشرفت تک تک هر شهروند نهاوندی خود باعث ترقی شهر میگردد.به امید فردای بهتر برای تک تک هر نهاوندی

  13. ناون سیتیزن گفت:

    مردم نهاوندمقصرند.چون هیچ تلاش و زحمتی برای پیشرفت و آبادانی نهاوند نمی کنند.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش