- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آمادگی شهرداری نهاوند برای خدمات‌رسانی به شهروندان در فصل سرما

امیر رضا یوسفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، ستاد استقبال از زمستان به‌منظور انجام عملیات اجرایی در طرح زمستانی در شهرداری تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این ستاد را آمادگی و پیشگیری در مواجهه با پیامدهای ناشی از برف و باران عنوان کرد و افزود: انجام هماهنگی برای مدیریت بحران و تسهیل عبور و مرور در بارش‌های زمستانی از دیگر اهداف تشکیل ستاد زمستانی در شهرداری نهاوند است.

شهردار نهاوند بابیان اینکه اقدامات خود را در قالب سه بخش آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: اقدامات قبل از بارندگی، حین بارندگی و پس از بارندگی شامل اقداماتی است که ستاد زمستانی شهرداری آن را اجرایی می‌کند.

وی عنوان کرد: در این زمینه معابری که با بارش باران احتمال بروز مشکلاتی در آن‌ها وجود دارد، شناسایی‌شده و انجام اقدامات لازم درزمینهٔ پیشگیری از مشکلات در زمان بارندگی نیز از دیگر اقدامات این ستاد است.

یوسفیان بابیان اینکه محل استقرار مخزن ذخیره نمک در معابر و خیابان‌های سطح شهر پیش‌بینی‌شده است، افزود: در این خصوص نیروی انسانی نیز مورد آموزش و توجیه قرارگرفته‌است.

وی بابیان اینکه برخی معابر در سراشیبی نیم‌تند قرارگرفته‌اند و همین امر در فصل زمستان تردد در این مسیرها را برای شهروندان مشکل می‌کند، گفت: سعی شده در فصل زمستان در این نقاط مهم و حساس شهر خدمات‌رسانی ویژه صورت گیرد تا شهروندان در آسایش بیشتری باشند.

شهردار نهاوند با اشاره به آمادگی کامل حوزه خدمات شهری در زمان بارش برف و باران گفت: با در نظر گرفتن این موضوع طی ماه اخیر با اکیپ‌های مخصوص نسبت به لایروبی کانال‌ها اقدام شده و تمام جوی‌های از لحاظ بروز آب‌گرفتگی پاک‌سازی‌شده‌اند.

وی در پایان بابیان اینکه آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بارش برف داریم، اظهار داشت: هرچقدر به فصل بارش برف نزدیک می‌شویم آمادگی‌ به وضعیت مطلوب‌تری می‌رسد ضمن اینکه پاک‌سازی جوی‌های آب برای جلوگیری از انسداد ورود آب به خیابان‌ها نیز همچنان انجام خواهد شد.