مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 773

صدای نهاوند:

استاندار همدان گفت: سهم نهاوند از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان همدان ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم تعیین‌شده است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند: 

محمدناصر نیکبخت ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت:سهم شهرستان نهاوند از سفر رئیس محترم جمهور و هیئت دولت به استان همدان ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که این اعتبار به‌صورت مستقیم در بخش های تکمیل بیمارستان جدید نهاوند، آبیاری نوین، راههای ورودی و خروجی و کشاورزی نهاوند هزینه خواهد شد.

نیکبخت بابیان اینکه چهار مصوبه از مصوبات جلسات گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند بدون اقدام رهاشده است که حل آن‌ها مستلزم ورود فرماندار به مسئله و حل‌وفصل موانع احتمالی موجود است.

وی ادامه داد: ناتمام ماندن تعریضو ساماندهی ورودی شهر نهاوند از سمت آورزمان،  تکمیل نشدن فازهای دوم و سوم ورزشگاه چندمنظوره بانوان، تأمین نشدن اعتبار خیابان دوخواهران که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تفکیک نشدن سند ۱۱ هکتار از شهرک صنعتی  نهاوند ازجمله این موارد است.

استاندار همدان  عنوان کرد: در بخش شهرداری نهاوند که دو مورد از این پروژه‌ها مربوط به آن‌هاست اقدام قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

محمد ناصر نیکبخت در خصوص پروژه‌های رهاشده و پروژه بهره‌برداری شده خیابان دوخواهران گفت: در تماس تلفنی مدیرکل راه و شهرسازی استان متعهد شد که تا هفته  آینده ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات اداره راه و شهرسازی نهاوند که مربوط به شهرداری و مردم آن منطقه است را پرداخت نماید.

نیکبخت در خصوص فاز دوم و سوم ورزشگاه چندمنظوره بانوان گفت: فاز اول این پروژه در سال جاری با حضور وزیر ورزش در سفر هیئت دولت افتتاح شد.اما با توجه به اینکه  تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی است برای  تکمیل و بهره‌برداری فاز دوم و سوم که شامل  استخر و زمین چمن است باید مکاتبات و پیگیری های لازم با تهران انجام شود. 

شهرک صنعتی نهاوند ۵۲ هکتار است که ۴۱ هکتار از آن تفکیک‌شده و داری سند ثبت‌شده است

وی در ادامه گفت: شهرک صنعتی نهاوند ۵۲ هکتار مساحت دارد که ۴۱ هکتار از آن تفکیک‌شده و داری سند ثبت‌شده است.

استاندار همدان افزود: ۱۱ هکتار از این اراضی با توجه به اینکه در محدوده  روستای کفراش قرار دارد تاکنون تعیین حدود و تفکیک نشده است که برای حل این مشکا اداره ثبت اسناد باید هر چه سریعتر اقدام کند.

محمدناصر نیکبخت در ادامه بابیان اینکه محورهای حادثه‌خیز استان و شهرستان‌ها باید به حداقل برسد و این مهم مستلزم ایجاد بسترهای مناسب و رفع معایب موجود در محورها و نصب چراغ‌های روشنایی است، گفت: هزینه برآورد شده برای روشنایی محور نهاوند بروجرد بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان آن را از محل استانداری تأمین خواهم شد.

وی افزود: با توجه به اعتباری که برای این محور در نظر گرفته شده انتظار می رود اجرای عملیات روشنایی این محور از فردا صبح آغاز شود تا مردم به دلیل نداشتن دید کافی تصادف نکنند و دچار حادثه نشوند.

استاندار همداندر مورد واگذاری و جانمایی زمین مناسب برای احداث کتابخانه استاندارد نهاوند گفت: زمینی که برای این منظور در شهرک طالقانی در نظر گرفته‌شده دارای معارضینی است که شهرداری باید با کمک آموزش‌وپرورش و همچنین اداره راه و شهرسازی این موانع را نیز برطرف کند.

وی با اشاره به شرایط بد اعتبارات و مشکلات مالی دولت گفت: در طول یک سال و نیم گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح نظام سلامت به  استان همدان اختصاص‌یافته است.

اعتبار درنظرگرفته شده برای اجرای سد گرین ۲۳۰ میلیارد تومان است

نیکبخت در ادامه با اشاره به احداث سد گرین نهاوند و مشکلات پدید آمده در عملیات اجرایی سد گرین گفت: اعتبار درنظرگرفته شده برای اجرای سد گرین افزون بر ۲۳۰ میلیارد تومان است که با مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی، بانک کشاورزی و همچنین قرارگاه خاتم‌الاوصیا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تنها راه احداث سد گرین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است گفت: اگر قرار باشد با سالی یک میلیارد تومان اعتبارات دولتی سد گرین نهاوند احداث شود ۳۰۰ سال زمان نیازدارد. 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش