- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهرداری نهاوند با متخلفان سد معبر با قاطعیت برخورد می کند

امیر رضا یوسفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: یکی از اقدامات شهرداری در سطح شهر ساماندهی اصناف در تمام بخش ها بویژه ساماندهی و رفع سد معبر است که این مهم طی روزهای اخیر با اجرای طرح ضربتی توسط واحد سدمعبر شهرداری نهاوند بطور جدی در حال پیگیری است.

یوسفیان با اعلام مطلب فوق از اجرای طرح جمع آوری سد معبر در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر دستفروشان سطح شهر، مغازه داران نیز با اشغال پیاده روهای مقابل مغازه و  فروشندگان خودرویی در مناطق مختلف شهری بر معضلات سد معبر و ترافیکی شهر نهاوند افزوده اند که لازم است در کنار برخورد شهرداری،دیگر نهادهای مربوطه همچون مجمع امور صنفی و دستگاه های انتظامی و امنیتی در رفع این معضل همکاری نمایند.

وی سد معبر را تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر دانست و افزود: در رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه ها پیشگام باشند و در کنار آن نیز مسئولان مربوطه چون نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی این مهم را مورد توجه قرار دهند که خوشبختانه این شهرداری با همکاری نیروی انتظامی اقدام به اجرای این طرح نمود.

شهردار نهاوند گفت: در مبارزه با این پدیده باید مولفه های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب باشد، اما این به معنای خودداری شهرداری در برخورد قاطع با متخلفان نیست .

امیر رضا یوسفیان با بیان اینکه ستاد ساماندهی سد معبر شهرداری می تواند نقش موثری در ساماندهی و یا برخورد با مسدود کردن معابر سطح شهر ایفا کند، افزود: با همت ستاد ساماندهی سد معبر در سطح شهر، تاکنون کسبه هایی که موجب سد معبر شده اند و همچنین دستفروشان خیابان ابوذر و آزادگان شناسایی و جمع آوری شده اند.

یوسفیان استمرار در حل مشکل سد معبر را لازم و ضروری دانست و افزود: برای رفع معضل سدمعبر در سطح شهر لازم است در کنار برخورد قاطعانه، استمرار را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم برای کسبه نهادینه شود.

وی با اشاره به تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص ممنوعیت سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان ها و غیره برای کسب و یا سکنی و یا هر نحو دیگر تصریح کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می شود.