جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 7803

صدای نهاوند:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند دو مرکز آموزش استثنایی ویژه پسران و دختران وجود دارد که تعداد 92 نفر از دانش آموزان معلول در آنجا مشغول به تحصیل می باشند و 47 تن آنها دختر هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، هادی سلگی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلولان در آموزشگاه استثنایی شهید مطهری این شهر افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه آموزش و پرورش هر کشور در میزان اهمیتی است که به آموزش و پرورش دانش آموزان دارای نیازهای ویژه خود می‌دهند.
وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش این است که بر اساس اساسنامه های برنامه پنجم توسعه و سند تحول بنیادین کمبودها و کاستی های دانش آموزان با نیازهای ویژه را رفع کند و آنها را به سطح قابل قبولی از زندگی برساند.
وی گفت: در این شهرستان دو مرکز آموزش استثنایی ویژه دختران و پسران دوره ابتدایی وجود دارد که در آن امکانات لازم درباره کار درمانی و گفتار درمانی برای دانش آموزان معلول وجود دارد .
سلگی افزود: ما به منظور رفاه دانش آموزان این دو مرکز سعی کرده ایم تا حد امکان وسایل مورد نیاز آنها را فراهم نموده و امکانات حمل و نقل آنان را در سطح شهر و روستا فراهم آوریم .
وی گفت: به منظور رفت و آمد دانش آموزان استثنایی ماهانه ۷۵ میلیون ریال اعتبار به این دو مرکز اختصاص داده می شود تا خانواده ها بتوانند بدون مشکل فرزندان خود را به این مراکز بفرستند.
وی با بیان اینکه معلمان و مربیان دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت ترین وپیچیده ترین کار تعلیم وتربیت را انجام می دهند،تصریح کرد: حضور عاشقانه در بین دانش‌آموزان استثنایی و کار عاشقانه با آن‌ها سبب می‌شود به نتیجه لازم برسیم .
وی گفت: علاوه بر خدمات ارائه شده در آموزشگاه با هماهنگی و همکاری اداره بهزیستی نیز خدمات مشاوره ای ، تهیه سمعک و همچنین بیمه معلولان به آنان ارائه می شود.
وی افزود: علاوه بر دو مرکز استثنایی ابتدایی یک مرکز ویژه پسران معلول متوسطه اول و دوم در این شهرستان وجود دارد که تعداد ۲۸ دانش آموزان کم توان را زیر پوشش دارد و دانش آموزان نابینا و ناشنوای این دوره نیز در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند .
قابل ذکر است که در حال حاضر ۱۲۰نفر از دانش آموزان معلول جسمی حرکتی ، نابینا و ناشنوا ، سندروم دان و کم توان ذهنی در مراکز آموزش استثنایی شهرستان مشغول به تحصیل می باشند. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش